دادستان کل کشور:

می‌خواهند ملت ایران را به مسائل فرعی توجه داده و آن‌ها را از مسئله اصلی غافل کنند

دادستان کل کشور با بیان اینکه «امروزه می‌خواهند ملت ایران را به مسائل فرعی توجه داده و آن‌ها را از مسئله اصلی غافل کنند»،‌ گفت: اگر ما می‌خواهیم کشوری مقتدر و مستقل باشیم، باید خود را به کشوری ثروت‌مند تبدیل کرده و متکی بر پایه‌های اقتصادی خود داشته باشیم.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع راهپیمایی مردم قم به مناسبت گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت:‌ 15 خرداد در تاریخ ماندگار شد و افتخاری برای ایران اسلامی،‌ حوزه، روحانیت و همه کسانی که در گرو دین‌اند، شد.
 
محسنی اژه ای با بیان این‌که «15 خرداد از سال 42 که بیش از نیم قرن از آن می‌گذرد،‌هر سال برکات و آثار وجودی‌اش در شرایط امروزی جامعه بیشتر نمایان می‌شود»، افزود: ‌15 خرداد با حوزه،‌روحانیت،‌فیضیه و مجاهد و حضرت امام خمینی(ره)‌ عجین شده است.
 
وی در بیان چرایی ماندگاری قیام 15 خرداد در تاریخ و این‌که هرچ از آن می‌گذر اهمیت و ابعاد وجودی آن بیشتر نمایان می‌شود،‌ گفت:‌ قیام 15 خرداد تحولی در نهضت انقلاب به وجود آورد، به این معنی که شخصی فقیه، اسلام‌شناس، عارف و سیاست‌مدار دراین عرصه وارد شد.
 
دادستان کل کشور افزود:‌ امام خمینی(ره) توانست مردم را کشف و پیوند عمیقی با آن‌ها به دست آورد و در بیش از نیم قرن پیش با عزم راسخ به خداوند و اعتماد نفس به مردم و مذهب خود، پایه‌های انقلاب اسلامی ایران را بنا نهاد.
 
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در شرایطی پا به این عرصه گذاشت و به مردم اعتماد کرد که دنیای اسلام و حتی ایران به عنوان کشوری اسلامی در پرده‌هایی از ظلمت و جهل به سر می‌برد و نظام شاهنشاهی از یک طرف وابسته و به اجنبی سرسپرده بود و در مقابل ملت خود مستکبر و مستبد بود.
 
وی در تشریح آغاز قیام امام خمینی(ره) گفت: در ابتدا، حکومت حضرت امام(ره) را جدی نگرفت، ولی پس از این که دید امام چهره واقعی حکومت شاهنشاهی را ترسیم کرد و مردم را با خود همراه ساخت، انواع و اقسام تلاش‌ها را برای جلوگیری از این حرکت به کار بست که وارد آوردن فشار های روانی و فیزیکی به ایشان و اعدام،‌ دستگیری و تبعید اطرافیان حضرت امام(ره)‌ را در دستور کار خود قرار داد.
 
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: حکومت پهلوی زمانی که نسبت به این تلاش‌ها دلسرد شد، در لایه‌های مختلف مردم نفوذ کرد و با چهره‌ای خیرخواهانه، دل آن‌ها را نسبت به قدرت حکومت و حمایت استکبار از آن خالی کرد که ملت توانایی مقاومت و ایستادگی را ندارد.
 
وی با بیان این‌که «امام در برابر این دسیسه روح خودباوری و «ما می‌توانیم» را در کالبد ملت دمید» تصریح کرد: درست است که امروزه همه جونان ما با مشاهده توانایی ایران در عرصه‌های مختلف به این نتیجه رسیدن که ما می‌توانیم،‌ولی باور این مسئله در آن دوران، کار دشواری بود.
 
دادستان کل کشور تلاش در تطهیر چهره فاسد و سرسپرده شاه و منحرف کردن جامعه به مبارزه با جریان‌های الحادی را از دیگر تلاش‌های رژیم سابق معرفی کرد و گفت:‌ امام(ره) هوشیارانه در این عرصه وارد شدند و بصیرت در جامعه را ضروری دانستند و به مردم تذکر دادند که نباید مسئله اصلی و دشمن اصلی را فراموش کرد و به مسائل در درجه اهمیت کمتر تمرکز نمود.
 
محسنی‌اژه‌ای گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در چنین شرایطی به جهانیان ثابت کرد که عاقبت خون بر شمشیر پیروز شد و ملت ایران «توانستند» و هیمنه استکبار شکست؛ همین مسئله موجب شد تا ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌خواه در سراسر جهان به فکر فرود رفتند.
 
وی پیروزی انقلاب اسلامی را آغازی بر دسیسه‌های بیشتر دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: درست است که در ابتدای پیروزی انقلاب، این نظام از سوی استکبار جدی گرفته نمی شد، ولی بعد‌ها که دیدند امام خمینی(ره) به هیچ وجه سازش پذیر نیست و بر اساس اسلام ناب و موازین شرعی نظام را پیش می‌برد،‌ همان تلاش‌ها در ابتدای انقلاب دوباره با چهره جدیدی بروز یافت.
 
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کودتاهای مختلف، راه‌اندازی جنگ‌های داخلی، کشتار بی‌رحمانه مردم،‌جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های نظام و مراکز مهم کشور،‌ اعزام و تجهیز مزدوران تروریست در ایران،‌اتحاد شرق و غرب در نابودی ایران و.. .از جمله دسیسه‌های آن‌ها بود که به نتیجه نرسید؛ چراکه مردم به وعده خداوند که شکست کفار است، تکیه کردند.
 
وی ابراز تأسف کرد که این همه موفقیت ملت ایران در برابر استکبار و شکست‌های دشمن را دیده‌ایم ولی باز هم امروزه در برخی زبان‌ها و قلم‌ها مسائل ناتوانی و ضعف در برابر دشمنان دیده می‌شود.
 
دادستان کل کشور با بیان این‌که «امروز دشمنان از عناصر داخلی خود و افراد ساده‌اندیش و راحت‌طلب به دنبال منحرف کردن انقلاب اسلامی ایران هستند»، تصریح کرد: همان مسائلی که در آغاز انقلاب اسلامی در سال 42 و پیروزی انقلاب در سال 57 علیه کشور ما به کار بسته شد،‌امروز نیز علیه ما به راه انداخته‌اند. این‌گونه در کشور القا می‌کنند که مگر ایران می‌تواند در برابر جهان ایستادگی کند؟ مسائلی چون جدایی دین از سیاست نیز از مسائلی است که با ادبیات مختلفی چون «حکومت دینی» و «دین حکومتی» مطرح می‌شود.
 
وی ازدیگر شبهه‌افکنی‌های دشمنان را بی توجه بودن به دین مردم و آزادی مردم در انتخاب دین معرفی کرد و گفت:‌ رسول اکرم صلی الله علیه و آله به دین مردم از همه دلسوزتر بود و عطش زیادی در هدایت مردم داشت، تا جایی که جبرئیل بر او نازل شد که ای پیامبر این قدر خود را به زحمت نینداز؛‌ حال امروز اگر عالم و مؤمنی دغدغه دین مردم را داشته باشد، مورد تمسخر قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان این‌که «هر کس که این مسئله را مطرح می‌کند، الزاماً دشمن نیست، ولی چرا باید چنین مسائلی وجودداشته باشد»، ادامه داد: القا می‌کنند که عده‌ای افراطی در کشور با فن‌آوری جدید مخالف هستند، در حالی که کسی با فن‌آوری مشکل ندارد و نگفته از فن‌آوری و فضای درست مجازی استفاده نشود؛ سخن این است که زیر ساخت‌ها ی خود را تقویت کنیم و فضای مجازی و اینترنت را ملی نماییم.
 
محسنی‌اژه‌ای افزود:‌ چرا باید تمامی داشته‌ها و اطلاعات ما ابتدا به دست دشمنان اسلام بیفتد؟
 
وی با بیان این که «امروزه می‌خواهند ملت ایران را به مسائل فرعی توجه داده و آن‌ها را از مسئله اصلی غافل کنند»،‌ افزود: اگر ما می‌خواهیم کشوری مقتدر و مستقل باشیم، باید خود را به کشوری ثروت‌مند تبدیل کرده و متکی بر پایه‌های اقتصادی خود داشته باشیم.
 
وی وابستگی به امریکا و غرب را برای نجات از مشکلات تحمیلی علیه ایران را بی‌فایده دانست و گفت: در مسئله مذاکره مسائل باید روشن مطرح شود مگر می‌شود درین عرصه هم ما «برد» کنیم و هم آمریکا؟
 
سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد:‌ آن‌چه که سبب شد اسلام در کشور ما حاکم شده و ایران اسلامی عزت‌مندانه و با استقلال حرکت کند، اعتماد به وعده‌های الهی، اعتماد به مردم، بصیرت، شجاعت، مقاومت و وحدت و انسجام بود، امروز نیز اگر می‌خواهیم این راه را ادامه دهیم و پرچم اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را در سراسر جهان به اهتزاز درآوریم و مشکلاتی که بر ما تحمیل کرده‌اند را حل کنیم، باید این روحیه‌ها را در خود ایجاد نماییم.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار