"نادر ابراهیمی" کتاب "افسانه باران" را از خود به یادگار گذاشته است

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران نادر ابراهیمی، داستان نویس معاصر ایرانی در 14 فروردین 1315 در تهران متولد شد وی علاوه بر نگارش رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم سازی، ترانه سرایی، ترجمه و روزنامه نگاری نیز فعالیت می‌کرد.
 
ابراهیمی در تمام سال‌هایی که پرکار یا بیکار بود، هم چنین زمانی که در زندان به سر می‌برد به نوشتن ادامه می‌داد؛ وی از 16 سالگی به نگارش رمان و داستان کوتاه روی آورد و نخستین کتابش با عنوان خانه‌ای برای شب را در سال 1342 منتشر کرد در این کتاب داستان دشنام با استقبالی چشمگیر روبه رو شد.
 
از ابراهیمی تا سال 1380علاوه بر صدها مقاله تحقیقی و نقد بیش از صد کتاب چاپ و منتشر شد که رمان، داستان کوتاه، کتاب کودک و نوجوان، نمایشنامه، فیلم نامه و پژوهش در زمینه‌های گوناگون ادبیات را در برمی‌گیرد.
 
ابراهیمی فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه ادبیات کودکان با تاسیس موسسه همگام با کودکان و نوجوانان با همکاری همسرش در آن موسسه متمرکز کرد. این موسسه به منظور مطالعه در زمینه مسائل کودکان و نوجوان برپا شد.
 
فعالیت موسسه همگام در زمینه‌های نگارش، چاپ و پخش کتاب، نقاشی، عکاسی و پژوهش پیرامون خلق و خو، رفتار، زبان کودکان و هم چنین بررسی شیوه‌های یادگیری آنان فعالیت می‌کرد. ابراهیمی در زمینه ادبیات کودکان جایزه نخست براستیلا وا جایزه نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه کتاب برگزیده سال ایران را دریافت کرد.
 
نادر ابراهیمی در سن 72 سالگی پس از تحمل چندین سال بیماری در بعدازظهر پنج شنبه 16 خرداد 87 درگذشت از آثار وی می‌توان با سرود خوان جنگ در خطه نام و ننگ خانه‌ای برای شب، آرش در قلمرو تردید، مصابا و رویای کاجران را نام برد.
 
ابراهیمی هم چنین کتاب‌هایی چون بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم، هزار پای سیاه و قصه‌های صحرا، افسانه باران، در سرزمین کوچک من، تضادهای درونی، انسان جنایت احتمال، ابوالمشاغل، غزل داستان‌های سال بد، در حد توانستن و رونوشت بدون اصل را به رشته تحریر درآورده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار