پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح سنجش اضطراب در کودکان

اجرای طرح سنجش اضطراب کودکان در مهدهای کودک می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد تاثیر بسزایی داشته باشد.

آرزو ذکایی‌فر، مدیر کل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح غربالگری اضطراب ازمهر ماه امسال در مهدهای کودک سراسر کشور اجرایی می‌شود.
 
وی ادامه داد: این طرح، سنجش اضطراب کودکان 5 تا 6 سال است که با مشارکت دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی درمهدهای کودک اجرایی می شود.
 
ذکایی فر افزود: غربالگری اضطراب طرحی بود که در سالهای گذشته به صورت پایلوت اجرایی شد و نتایج بهدست آمد از آن نشان داد که می بایست در سطح کشور سراسری شود.
 
وی تصریح کرد: اضطراب زیر بنای همه اختلالات روانی از جمله آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد است که شناسایی به موقع آن در سنین کودکی و مداخلات روانشناسی می‌تواند در پیشگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.
 
ذکایی فر اظهار داشت: اجرای این طرح در مهدهای کودک به صورت رایگان بود و در صورت نیاز فرد به مراکز یا روانپزشکان زیر نظر سازمان ارجاع داده می شود تا با هزینه مناسب درمان آنها ادامه یابد.
 
وی خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه به مراکز خصوصی و ارجاع افراد نیازمند به این مراکز ازدیگر تصمیمات اخذ شده در این طرح است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: روانشناس ، اضطراب ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار