کرمان/

آغاز بکار مدرن ترین پایانه مسافربری جنوب شرق کشور در کرمان

مدرن ترین پایانه‌ مسافربری جنوب شرق کشور با عنوان "آدینه‌ کریمان" دیروز در کرمان آغاز بکار کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: با آغاز بکار پایانه‌ی مسافربری آدینه‌ی کریمان ، 13 شرکت تعاونی فعال به این پایانه انتقال پیدا کردند.

جلال محمدی افزود: از این پس شهروندان باید در صورت نیاز به امکانات سفر و یا استفاده از سایر خدمات مربوط ، به این مجموعه مراجعه کنند.

وی گفت: پایانه‌ی مسافربری آدینه‌ی کریمان دارای 15 دفتر شرکت‌های مسافربری، اورژانس، نمازخانه، داروخانه، بانک، 60 باب واحد تجاری، هتل سه ستاره با 38 اتاق، فست فود، پارکینگ برای خودروهای درون شهری و برون شهری، خوابگاه ویژه‌ی رانندگان، پارکینگ مخصوص پرسنل و دو هزار متر مربع فضای سبز است.

محمدی خاطرنشان کرد: این پایانه ی مسافربری دارای دو رستوران است که یکی فعال است و دیگری تا پایان هفته کار خود را آغاز می کند.

وی تصریح کرد: پایانه‌ی مسافربری آدینه ی کریمان ، به منظور کنترل و نظم بیشتر ، مجهز به دوربین‌های مدار بسته‌ی متعدد ، کیوسک نیروی انتظامی ، و پاسگاه حفاطت از بناهای داخلی است.

محمدی از راه اندازی مجتمع تعمیرگاهی در این پایانه ، طی آینده ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: برخی از بخش های این مجتمع 80 درصد پیشرفت داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان با اشاره به اینکه طرح این پایانه ی مسافربری در زمان تصدی گری جلال مآب ، شهردار دوره دومشورای اسلامی شهر کرمان مطرح شده ، گفت: پایانه مسافربری آدینه کریمان با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری محمدعلی آدینه زاده از شهروندان اصیل و فرهنگی کرمان، ساخته شده است.

محمدی با اعلام اینکه 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای احداث ساختمان این پایانه انجام شده است، افزود: 30 میلیارد تومان هم در بلوار شاهد و موارد حاشیه‌ای پایانه هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پایانه توسط بخش خصوصی انجام شد و شهرداری در اختصاص زمین و پروانه مشارکت کرد، خاطرنشان کرد: شرکت آدینه منابع مالی برای احداث این پایانه را از خارج از کشور تامین کرد.

محمدی خطاب به شرکت های مسافربری مستقر در پایانه آدینه ی کریمان تصریح کرد: با توجه به اینکه این نخستین تجربه ی آزمایشی آنها در این پایانه است ، علاوه بر همکاری با مسئولان مربوطه ، کم و کاستی را اعلام کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی از مردم نیز خواست: طی هفته های ابتدایی ضمن داشتن صبر و تحمل ، مسئولان را در رفع نواقص این پایانه مسافربری یاری کنند.
پایانه‌ی مسافربری آدینه‌ی کریمان در بلوار شاهد ، حدفاصل پل چهارراه بازرگانی و ایستگاه راه‌آهن قرار دارد./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.