برخی نمایندگان خواستار پایان همایش های انتخاباتی کاندیداها در افغانستان شدند

شماری از نمایندگان مجلس سنای افغانستان روز یکشنبه به دلیل نگرانی از مشکلات امنیتی و جلوگیری از هزینه اضافی از 2 کاندیدای ریاست جمهوری این کشور خواستند همایش های انتخاباتی خود را ادامه ندهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  این نمایندگان با تاکید بر اینکه تبلیغات و گردهمایی ها در دور اول و دوم به اندازه ای بوده است که مردم افغانستان از برنامه های 2 کاندیدا مطلع شده باشند، از 2 کاندیدای ریاست جمهوری خواستند همایش های انتخاباتی خود را متوقف کنند.
 
مولوی محی الدین منصف، عضو مجلس سنای افغانستان در نشست امروز (یکشنبه) این مجلس گفت:از کاندیداها می خواهیم تا سفرها و همایش های تبلیغاتی خود را متوقف کنند زیرا هر دو کاندیدا به اندازه کافی نزد مردم شناخته شده هستند.
 
برخی دیگر از اعضای مجلس سنای افغانستان از جمله ˈخالقداد بلاغیˈ نیز از کاندیداها خواستند به مسایل قومی و نژادی دامن نزنند.
 
ˈمحمود دانشجوˈ از دیگر اعضای مجلس سنای افغانستان نیز به لزوم تامین امنیت کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: در صورتی که به یکی از این دو نامزد آسیبی برسد، مشکلات سیاسی و اقتصادی فراوانی، افغانستان را در بر خواهد گرفت.
 
دو روز قبل یک عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را در مسیر حرکت عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور منفجر کرد، اما به وی آسیبی نرسید.
 
در این انفجار 6 تن کشته و شماری زخمی شدند.
 
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه 24 خرداد با مشارکت عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی که در دور اول انتخابات این کشور نتوانستند حد نصاب لازم را کسب کنند، برگزار شود.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار