شهرکرد/

صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها را

سند آمایش سرزمین برای استان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فقدان سند آمایش سرزمین و برنامه آمایشی برای این استان مشکلاتی در حوزه محیط زیست به وجود آمده است.
سعید یوسف پور همزمان با سومین روز از هفته محیط زیست در سومین نشست علمی تخصصی دانش توسعه در شهرکرد افزود: تدوین نشدن سند آمایش در استان چهارمحال و بختیاری زمینه ساز ایجاد خلاء و تهدیدهایی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی این استان شده است.
وی ضعف آینده نگری در برنامه ریزی ها، طرح ها و مصوبات اجرایی را از دیگر مشکلات ناشی از فقدان سند آمایش در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: بحران حوزه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی استان است که این مسئله در چند سال آینده نگران کننده تر می شود.
وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری با نزدیک به یکهزار و 100گونه گیاهی و 295گونه جانوری مهره دار با رقم 28.5 درصدگونه بومی در هر میلیون هکتار بالاترین میزان تنوع زیستی کشور را داراست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری افزود: پسماندهای شهری و صنعتی، تخریب جنگل ها به خاطر زغال گیری و سد سازی، انتقال آب بین حوضه ای، جاده سازی، شخم و شیار، چرای مازاد دام در مراتع، بهره برداری غیر اصولی و شکار غیر مجاز از مهمترین چالش های محیط زیست این استان است.
سومین نشست علمی تخصصی دانش توسعه استان چهارمحال و بختیاری با حضور رییس گروه بررسی جغرافیای و سیستم پشتیبانی مناطق حفاظت شده کشور و انجمن های زیست محیطی، مدیران مدارس و استادان دانشگاه در موزه تاریخ طبیعی شهرکرد برگزار شد.
هفته محیط زیست از 16 تا 22خرداد ماه با شعار
"صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریا را" نامگذاری شده است.
برچسب ها: تدوین ، سند ، آمایش ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.