مشاور ارشد وزير علوم تحقيقات:

"شركت‌هاي دانش بنيان" مهمترين اركان تجاري سازي

شركت‌هاي دانش بنيان مهمترين اركان تجاري سازي محسوب مي‌شوند و هم اكنون حركت به سمت اقتصاد مقاومتي را ادامه مي دهند.

جعفر توفيقي مشاور ارشد وزير علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستاي حمايت شركت دانش بنيان يكي از سياست هاي وزارت علوم كمك به تكنولو‍ژي و تجاري سازي است، چنانچه هم اكنون يك مسئوليت مشترك بين وزارت علوم و معاونت علمي و فناوري در جهت عملياتي كردن قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان كه در سال 89 در مجلس تصويب شده بود صورت گرفته است. 

وي افزود: اقدامات جدي بين معاونت علمي و فناوري وزارت علوم در سال جاري در جريان قرار دارد كه بتواند اين مسئوليت را مشخص كرده تا در نهايت ارتباط بين تكنولوژي و تجاري سازي تكنولوژي بهتر شده و مشكلات اين عرصه برطرف شود.

توفيقي تصريح كرد: شركت هاي دانش بنيان مهمترين اركان تجاري سازي محسوب مي شوند و هم اكنون سمت شكل گيري اقتصاد دانش بنيان كه در اصل يك سياست مقاومتي است حركت مي كنيم. 

وي اظهار داشت: هم اكنون مشكلات معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت علوم برطرف شده و كارگروه ارائه مجوز به شركت هاي دانش بنيان فعال شده است، چنانچه هم اكنون 250 شركت دانش بنيان مجوز خود را دريافت كرده اند و در سال 93 اعتبارات خوبي به شركت هاي دانش بنيان ارائه شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.