سمنان /

طرح ملی غربالگری اضطراب کودکان اجرامی شود

هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله پیشگیری اولیه از مشکلات اضطراب و استرس کودکان به منظور شناسایی و مداخله به موقع و لازم است تا در سالهای آینده فرد به بیماری یا ناهنجاری های ناشی از استرس دچار نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله در سالجاری به صورت کشوری خبر داد.
آرزو ذکایی فر در سمنان گفت: این طرح ملی از ابتدای مهر امسال تا پایان آبان و یا اواسط آذر در تمام مهدهای کودک کشور اجرا می شود.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله پیشگیری اولیه از مشکلات اضطراب و استرس کودکان به منظور شناسایی و مداخله به موقع و لازم است تا در سالهای آینده فرد به بیماری یا ناهنجاری های ناشی از استرس دچار نشود.
وی ادامه داد: در این طرح کودکانی که در غربالگری شناسایی می شوند به روانپزشک ارجاع داده می شوند که تمام مراحل اجرای طرح غربالگری و مراجعه به روانپزشک برای خانواده ها رایگان است.
ذکایی فر افزود: خانواده هایی که کودک آنها در مهدها نیستند نیز می توانند به نزدیکترین مهد کودک محل زندگی خود مراجعه کنند.
وی با اشاره به اجرای این طرح در سال 91 در شهرستان تهران و در سال 92 در شش استان کشور افزود: در سال 91 در تهران 800 کودک و در سال گذشته نیز هفت هزار کودک در این طرح غربالگری شدند.
وی با بیان اینکه حدود 30 درصد از کودکان غربالگری شده در سالهای گذشته دارای نشانه های اضطراب بودند که به روانپزشک ارجاع شدند، خاطرنشان کرد: نتایج این طرح در سالهای گذشته که بیشتر از حد انتظار کارشناسان بود، منجر به تصمیم برای اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش سال به شکل ملی شد.
وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین بهزیستی و قوه قضاییه در مورد اجباری شدن مشاوره برای زوجهای متقاضی طلاق در دادگستری ها، اظهار داشت: بر این اساس، بهزیستی به ارایه بسته مشاوره ای برای این زوجها اقدام می کند.
وی هدف از اجرای این بسته را کاهش شیوع طلاق و کاهش عوارض و اثرات ناشی از طلاق در کشور عنوان کرد.
وی از لحاظ یارانه مشاوره برای کسانی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و قادر به پرداخت مالی نیستند خبر داد و تصریح کرد: زوجهای معرفی شده از سوی دادگستری با لحاظ یارانه مشاوره، تا چهار جلسه به صورت رایگان از خدمات مشاوره تخصصی بهزیستی بهره مند می شوند.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاکید رهبری بر توجه به فرهنگ اسلامی در مشاوره، افزود: 100 مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی، با تعامل و همفکری استادهای حوزه و دانشگاه در کشور فعالیت دارند/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.