زنان 3 برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند

بیماری آرتریت روماتوئید، یک بیماری التهابی مفاصل است که شایع ترین بیماری بافت همبند محسوب می‌شود.

دکتر آرمان احمد زاده متخصص داخلی و فوق تخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری روماتیسم مفصلی نباید با آرتروز اشتباه شود. چرا که درمانهای متفاوتی دارند و در صورت تشخیص اشتباه و پیشرفت روماتیسم مفصلی، نمی‌توان تغییر شکل‌های شدید را ترمیم کرد.بیماری آرتریت روماتوئید مفصلی در بین خانم‌ها شیوع بسیار بیشتری دارد که این میزان 3 برابر آقایان است.

وی ادامه داد: این بیماری التهابی مفصلی، با خشکی شدید صبحگاهی همراه است که تا بیش از 1 ساعت هم ادامه دارد. در هنگام استراحت درد در مفاصل و قاعده انگشتان بیشتر می‌شود و هنگامی که فرد شروع به کار و فعالیت می‌کند این درد کمتر می‌شود. ماساژ با آب گرم هم درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

دکتر احمد زاده شروع علائم آرتریت روماتوئید را در سنین 40-30 سالگی دانست و گفت: در صورت عدم تشخیص درست و درمان آرتریت روماتوئید و با گذشت 10-5 سال از بیماری انگشتان شروع به تغییر شکل غیر قابل برگشت می‌کنند. درحالی که با تشخیص درست و به موقع این بیماری و شروع درمان می‌توان علائم ایجاد شده در انگشتان را به حالت طبیعی برگرداند.

این فوق تخصص روماتولوژی در پایان اظهار داشت: راه تشخیص این بیماری علاوه بر معاینات دقیق، انجام آزمایشات، تصویر برداری و انجام تست تراکم استخوان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار