نمایشگاه­‌های کتاب باعث عدالت فرهنگی در کشور می‌­شود

هشتمین نمایشگاه کتاب بجنورد اولین نمایشگاه کتاب استانی در سال­ جاری است که تا 26 خرداد از ساعت 14 تا 22 پذیرای علاقه­‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

 به گزارش  حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی ضمن اشاره به استقبال گسترده مردم استان در دوره­‌های قبلی از این نمایشگاه‌­ها گفت: استقبال مردم­ نشان از فرهنگی بودن این استان است.

جمهوری اسلامی اعتبارات خاصی را برای تحقق کتابخوانی در کشور در نظر گرفته است و مقام معظم رهبری نیز در این حوزه همواره رهنمود و تأکیدات ویژه­ای داشته ­اند.
 
ثابت قدم در ادامه گفت: ضعف در زیرساخت­‌های توسعه و تنگناهای اقتصادی از جمله عواملی است که موجب شده کتاب جایگاه خود را در سبد خانوارها باز نکند و برگزاری این نمایشگاه­‌ها که خدمت ارزشمندی از سوی دولت است تا حدودی این ضعف­ ها را جبران می­کند و باعث تحقق عدالت فرهنگی در کشور می­‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: در این نمایشگاه 200 ناشر، 20 هزار عنوان کتاب و 2 هزار جلد در موضوعات مختلف عمومی، کشاورزی، کودک و نوجوان و پزشکی را عرضه می‌کنند. برای این نمایشگاه 200 میلیون تومان بن کارت الکترونیکی و یارانه‌ه­ای خرید کتاب در نظر گرفته شده است و کلیه کتاب­ها با 40 درصد تخفیف به علاقه­ مندان عرضه خواهد شد.

رونمایی از 114 عنوان کتاب از نویسندگان استان از ویژگی­‌های این نمایشگاه است. غرفه وقف کتاب، غرفه آسیب­‌های ماهواره و غرفه خاص برای  آقا نجفی قوچانی از ویژگی­‌های منحصر به فرد این نمایشگاه است.
 
هشتمین نمایشگاه کتاب بجنورد اولین نمایشگاه کتاب استانی در سال­ جاری است که تا 26 خرداد از ساعت 14 تا 22 پذیرای علاقه­‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار