در گفتگوی تلفنی با کری؛

لاوروف: دولت اوکراين عمليات نظامی را متوقف کند

وزیر امور خارجه روسیه با همتای آمریکایی خود گفت دولت اوکراین باید عملیات نظامی خود را متوقف و در خصوص آتش بس با جدایی طلبان توافق کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه به جان کری همتای آمریکایی خود گفت دولت اوکراین باید عملیات نظامی خود را متوقف و در خصوص آتش بس با جدایی طلبان توافق کند.

 این وزارتخانه اعلام کرد لاوروف در گفتگویی تلفنی با کری همچنین بر اهمیت مذاکرات مستقیم بین دولت و شورشیان طرفدار روسیه و کاهش مشکلات انسانی در جنوب شرقی اوکراین، تاکید کرد.

لاوروف "بر لزوم اقدام سریع کیف به متوقف کردن سریع عملیات نظامی خود در جنوب شرقی اوکراین، توافق در خصوص شروط آتش بس، راه حلی برای مسائل انسانی حاد و گفتگوی ملی واقعی در باره ساختار آینده اوکراین تاکید کرد ".

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد لاوروف و کری هر دو از تلاش های سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور فرو نشاندن بحران اوکراین ابراز حمایت کردند.

بحران در اوکراین ده ها کشته بر جا گذاشته و موجب شده است روابط روسیه - آمریکا به پایین سطح در پی جنگ سرد برسد.

روسیه بارها از دولت طرفدار غرب در اوکراین خواسته است تلاش خود را برای سرکوب شورشیان متوقف کند، این در حالی است که آمریکا و کشورهای اروپایی مسکو را به حمایت از جدایی طلبان متهم کرده اند.

روسیه کیف و غرب را مارس گذشته با ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود خشمگین کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که معترضان، "ویکتور یانوکوویچ " را از سمت ریاست جمهوری اوکراین برکنار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار