سینما در هفته ای که گذشت؛

درخواست ایوبی از دبیر شورای فرهنگ عمومی/ هت تریک مهناز افشار در شب جشن "حافظ"

سینما در این هفته شاهد بزرگترین جشن دنیای تصویر (حافظ) و درخواست حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سینما در هفته ای که گذشت برنامه و اتفاقات سینمایی بسیار داشت که به نمونه ای از آنها اشاره کرده ایم.

*محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی طی احکام جداگانه‌ای "محمد رضا فرجی" را به عنوان مدیرکل دفتر" سینمای حرفه‌ای"،"بهمن حبشی" را به عنوان مدیرکل دفتر"نظارت بر مراکز و مشاغل و مجامع" و "سید محمد صادق موسوی" را به عنوان مدیرکل دفتر"نمایش خانگی ،مستند و کوتاه" منصوب کرد.

*عزت الله انتظامی که به دلیل مشکلات بعد از عمل جراحی در بخش آی سی یو در بیمارستان دی بستری بود،‌عصر 28 خرداد ماه مرخص شد.

*علی جنتی این هفته صبحانه کاری را با اهالی رسانه برگزار کرد که درباره گله یکی از اعضای هیات نمایندگان درباره صنعت نمایش خانگی و سازمان سینمایی گفت: خیلی متاسفم که در سازمان سینمایی چنین برخوردهایی صورت می‌گیرد حتما با دادن یک گزارش مکتوب به ما مشکل را با هم حل می‌کنیم.

وی افزود: موسسه رسانه‌های تصویری از زمان آقای لاریجانی ایجاد شده است اما فکر می‌کنم با گذشت زمان می‌توانیم آن را منحل کنیم. چون موضوعیت آن از بین رفته است.

در مقابل صحبت های جنتی حسین مسافرآستانه این چنین واکنش داد : تاکنون هیچ بحثی درباره انحلال موسسه رسانه‌های تصویری پیش نیامده است باید دید این مسئله به چه دلیلی مطرح شده است اما به هر حال تاکنون هیچ گونه بحثی درباره انحلال پیش نیامده است.

*هفتمین جشن کانون دستیاران کارگردان و برنامه‌ریزان با تقدیر از واروژ کریم مسیحی که با پیام بهرام بیضایی همراه بود،برگزار شد.

بهرام بیضایی که در آمریکا به سر می‌برد در یک پیام تلفنی خطاب به واروژ کریم مسیحی بزرگداشت‌اش را تبریک گفت.

*روزنامه اعتماد از بازگشت ناصر تقوایی به سینما خبر داد. این روزنامه نوشت: پس از خبر احتمال بازگشت بهرام بیضایی به ایران برای ساخت فیلم جدیدش «مقصد»، ناصر تقوایی، نویسنده و کارگردان باتجربه‌ و کم‌کار سینمای ایران هم که در دهه گذشته دو فیلم سینمایی ناتمام در کارنامه دارد و از سال 83 نامش بر پرده سینماها نیامده، به سینما بازمی‌گردد.

* همچنین دکتر "حجت الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای به دبیر شورای فرهنگ عمومی ،از وی خواست تا بازگشت روز ملی سینما به تقویم رسمی کشور محقق شود.

پیش از این نیز حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی (اول اردیبهشت ماه) درباره اینکه آیا "روز سینما" ممکن است دوباره به تقویم بازگردد گفت:»این موضوع مربوط به وزارت ارشاد، معاونت سینمایی و خانه سینماست که اگر آنها تصمیم بگیرند و درخواستی به شورای فرهنگ عمومی داده شود، می‌توان آن را بررسی کرد«.

*چهاردهمین سال جشن "حافظ" با حضور اهالی هنر و بزرگان سینما برگزار شد که در این مراسم برگزیدگان این دوره معرفی شدند و از خسرو دهقان و عبدالله اسکندری تقدیر به عمل آمد همچنین با اجرای رضا یزدانی این مراسم به پایان رسید.  

نکته جالب در این مراسم به گفته خود مهناز افشار هت تریک او است که این مراسم با تولد، ازدواج و جایزه او همزمان شده است و مجموعه "شاهگوش" و فیلم "جیب بر خیابان جنوبی" بیشترین جوایز چهاردهمین جشن حافظ را دریافت کردند.

*قرارداد اکران عید فطر فیلم‌های سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند»و «امروز» به ترتیب در گروه های سینمایی آزادی و استقلال و همچنین قرارداد فیلم «کلاشینکف» در گروه سینمایی آفریقا ثبت شد.

همچنین قرارداد فیلم «تجریش ناتمام» در گروه  استقلال برای اکران پس از فیلم «زندگی مشترک محمودی و بانو» و رسیدن این فیلم به کف فروش و قرارداد فیلم «برف»برای اکران در گروه سینمایی قدس پس از رسیدن فروش فیلم سینمایی «متروپل» به کف فروش به ثبت رسید.





انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.