حاشیه و متن پانزدهمین جشن حافظ؛

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

پانزدهمین جشن جافظ شب گذشته با اهدای جوایز خود در بخش های سینما و تلویزیون به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، پانزدهمین جشن حافظ با دبیری علی معلم  شب گذشته در تالار همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

بعد از پخش تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران مراسم با اجرای بهنوش بختیاری آغاز شد و وی ضمن تشکر از علی معلم و آذر معماریان جهت برگزاری این جشن گفت: این دو عزیز مراسم را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌کنند و این اتفاق کمک‌های شایانی به سینمای ایران خواهد کرد.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

اولین برنامه موسیقی با اجرای زنده رضا یزدانی انجام شد و بعد از آن علی معلم دبیر جشن حافظ گفت: خرسندیم که خداوند این لطف را در حق ما داشت که پانزدهمین جشن حافظ در خدمت شما دوستان باشیم و از اینکه وقفه‌ای چند هزار ساله در ما و ایرانیان اتفاق افتاده متأسفیم!

وی افزود: امروز اتفاق بزرگی در تهران انجام گرفت و آن تشییع دلیر مردانی است که تیر آرش را بر زمین نگذاشتند تا این آرامش را برای ما به وجود آورند و به یاد آن‌ها قطعه‌ای توسط علیرضا قربانی به خاطر آن دلیر مردان اجرا شد.

در ادامه آهنگ «از خون جوانان وطن لاله دمیده» در مدح 175 شهید غواص پخش شد و بعد از آن علی معلم در جمع هنرمندان آمد و از آن‌ها قدردانی کرد.

بنابر این گزارش خانواده امیر سلیمانی برای اهدای جایزه بهترین فیلم مستند به روی سن آمدند.

سعید امیر‌ سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: با دیدن این بزرگان و اساتید واقعاً‌ شوکه شدم از اینکه مرا دعوت کردید متشکرم. چون چهره‌ی دوستانم را بعد از مدت‌ها دیدم و خاک پای همه‌ی شما هستم.

کمند امیرسلیمانی گفت: باعث افتخارم است که روی صحنه آمدم و در کنار پدرم بعد از مدت‌ها ایستادم.

محسن استاد على به خاطر ساخت مستند "جايى براى زندگى" توانست جایزه‌ی بهترین فیلم مستند سال از سعید امیرسلیمانی دریافت کند.

محسن استادعلی بعد از دریافت جایزه خود گفت: سینمای مستند ما در دو ماه اخیر دو عزیز را از دست داد یکی محمدرضا مقدسیان و دیگری مرتضی ندایی است که جایزه خودم را به روح آن‌ها تقدیم می‌کنم.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

سعید راد برای اهدای جایزه بهتره چهره‌ی تلویزیونی سال به روی سن آمد و گفت: خوشحالم که این جشن با شکوه و پر از شادی برگزاری شد چون تعطیلی آن غمگین بودن من را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به مراسم تشییع شهدای غواص افزود: ما سرو قامتانی را از دست دادیم که باعث شدند غرور ملی ما زیاد شود و شکوه دست‌ها در این سالن‌ها پر بار باشد من از شما استدعا می‌کنم به خاطر شادی‌هایی که آن‌ها به وجود آورند از آن‌ها قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: برای نسل امروز کلاهم را بر می‌دارم چون شکوه بازیگری نسل ما را نگه‌ داشته‌اند.

در ادامه سعید راد و مهران غفوریان جایزه‌ مشترک بهترین چهره‌ی تلویزیونی سال را به عادل فردوسی‌پور و رامبد جوان تقدیم کردند. 

فردوسی‌پور بعد از دریافت جایزه گفت: خوشحالم که این جایزه نصیب من شد چون دیده شدن و برنده شدن همیشه برای من لذت بخش بوده است.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

رامبد جوان بعد از پخش انیمیشن تیتراژ "خند‌وانه" از عادل فردوسی‌پور برای حضور در برنامه‌ی "خندوانه" دعوت کرد.

در ادامه جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون توسط شهاب عباسی و یوسف صیادی به مهران رجبی اهدا شد.

مهران رجبی گفت: نمی‌دانم چرا ما دماغ گنده‌ها دور هم جمع شدیم. این اولین جایزه‌ی رسمی است که در تهران دریافت کرده‌ام و خوشحالم چون یک شب به یاد ماندنی تا آخر عمرم به یادم خواهد ماند.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

همچنین جایزه‌ی بهتری زن کمدی تلویزیون توسط الهام حمیدی و نیوشا ضیغمی به ریما رامین‌فر رسید.

ریما رامین‌فر گفت: از اینکه جایزه‌ی بهترین بازیگر کمدی را به من دادم تعجب می‌کنم چون قریحه‌ی کمدی در من زیاد نیست. این جایزه شبیه به معجزه است و دلیل به وجود آمدن این معجزه نبوغ محسن تنابنده و سیروس مقدم است. خوب شد این جایزه را گرفتم چون امیر داشت و من نداشتم.

در ادامه این مراسم الیکا عبدالرزاقی نمایشی را که شبیه به اجراهایی «استندآپ کمدی»، برای حاضرین اجرا کرد. او در این اجرا خود را هدف اصلی برای شوخی قرار داده بود و در ادامه اجرایش درباره تُپق‌ زدن‌هایی که هنگام دریافت جایزه برای افرادی که می‌خواهند جوایز خود را دریافت کنند صحبت‌هایی را انجام داد. 

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

در ادامه جمشید مشایخی و بهرام رادان جایزه‌‌ی بهترین ترانه تیتراژ فیلم و سریال به شهرام ناظری و همایون شجریان اهدا کردند.

جمشید مشایخی گفت: اگر باغبان نباشد گیاه پژمرده می‌شود «باغبان همان هنر دوستان ما هستند» بنده سال‌هاست که خاک پای شما‌ها بودم، هستم و خواهم بود.

وی افزود: از علی معلم به خاطر برگزاری این جشن با شکوه تشکر می‌کنم. وی منتقدی راستگو، نترس و رک  است که حرفش را می‌زند و همیشه برای من معلمی بوده که نقدهایش به من کمک می‌کند.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

مشایخی در ادامه در مدح شهیدان دفاع مقدس به ویژه 175 شهید غواص قطعه شعری را خواند.

شهرام ناظری گفت: ضمن عرض سپاس و خوشحالی از اینکه در کشورمان این نمونه برنامه‌ها برگزار می‌شود که هنرمندان و مردم علاقه‌مند به موسیقی و هنر دور هم جمع شده و تا حدودی به هنر توجه می‌شود، جای شکرش باقی‌ است.

در ادامه جمشید مشایخی گفت: شهرام ناظری نه تنها در عرصه موسیقی مقام والایی دارد در ادب و ادبیات نیز شخصیتی والا مقام است.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

بهرام رادان گفت: خوشحالم که بعد از 10 سال در این جمع حضور دارم و به آقای معلم تبریک می‌گویم چون با تمام ناملایماتی که در برگزاری این جشنواره رو به روست هنوز آن را سرپا نگه داشته است.

همایون شجریان گفت: این اولین جایزه رسمی من است که برای من شادی آور خواهد بود. چون با نام مقدس حافظ مزین شده و حافظ در زندگی من مثل یک پیام‌آور بوده است.

وی افزود: از سهراب پورناظری عزیز برای ساخت ترانه فیلم «آرایش غلیظ» که در آن نبوغ خود را به کار برده است، تشکر می‌کنم.

در ادامه علی معلم از همایون شجریان خواست که قطعه آوازی زنده اجرا کند.

شجریان گفت: با این پیشنهاد خوشحال شدم چون خواندن برای من راحت‌تر از حرف زدن است و قطعه‌ای کوچک با ابیاتی از اشعار حافظ اجرا کرد.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

در ادامه جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد درام مجموعه‌ی تلویزیونی توسط هنگامه‌ی قاضیانی به داریوش ارجمند داده شد.

هنگامه قاضیانی گفت: تمام کسانی که جانشان را بدون ادعا و برای شادی قبیله‌ی آریایی فدا کردن را دوست دارم.

داریوش ارجمند گفت: از مسئولان خواهش می‌کنم این جشن را وارد تقویم رسمی این کشور کنند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد و از دغدغه‌های علی معلم و همسرش در برگزاری این جشن کم شود. در هیچ جشنی اینقدر احساس نزدیکی و صمیمیت را نمی‌بینید.

داریوش ارجمند در این مراسم از شوخی با علی معلم غافل نشد و گفت: معلم یا در شهرداری کار می‌کرد یا در سینما بلیت پاره می‌کرد.

پژمان بازغی و شیلا خداداد جایزه‌ی بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی به شبنم مقدمی تقدیم کرد.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

پژمان بازغی گفت: من در جشنواره های خارجی شرکت کرده‌ام اما هیچ فرش قرمزی فرش قرمز وطنی نمی‌شود.

همچنین شبنم مقدمی بعد از دریافت جایزه عنوان کرد: حضور و دیدن هر یک از افراد هنرمند در این مجلس باعث خوشحالی و به وجود آمدن استرس در من شده است.از بابت گرفتن این تندیس خوشحالم چون به نام کسی مزین شده است که تأثیر عجیبی در زندگی من دارد.

در ادامه جایزه‌ی بهترین فیلمنامه مجموعه‌ی تلویزیونی توسط حمید گودرزی و لادن مستوفی به محسن تنابنده برای سریال "پایتخت 3 " داده شد.

لادن مستوفی عنوان کرد: آقای معلم کار خوب انجام ندهید تا جشنواره شما را تعطیل کنند!

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

حمید گودرزی گفت: صدای همایون شجریان را که شنیدم فهمیدم هیچ هنر ندارم.

همچنین محسن تنابنده گفت: همایون خیلی خوبه و امشب با حضورش کاسبی ما را خراب کرد. جایزه‌ی خودم را به خشایار الوند و حسن وارسته تقدیم می‌کنم.

جایزه‌ی بهترین کارگردانی مجموعه‌ی تلویزیونی توسط کوروش تهامی و لیندا کیانی به بهروز شعیبی برای مجموعه «پرده نشین» تقدیم شد.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

بهروز شعیبی با ابراز خوشحالی از دریافت جایزه گفت: ما نسل جدید با جسم‌مان زنده‌ایم ولی با روحمان زندگی می‌کنیم. ما با عشق مشایخی و ارجمند به سینما آمده‌ایم ای کاش آن‌ها همیشه در این سن باقی بمانند.

وی افزود‌: از نسل خودمان تعهد و سلامت را به پیشکسوتان تقدیم می‌کنم و دست کارگردان‌های بزرگ مثل افخمی و الوند را می‌بوسم.

در ادامه جایزه‌ی بهترین مجموعه‌ی تلویزیونی توسط سیروس الوند و پوران درخشنده به حمید مدرسی برای مجموعه‌ی «کلاه قرمزی» تقدیم شد.

علی معلم گفت: کلاه قرمزی در این چند سال آبروی تلویزیون ایران است.

در ادامه مرضیه برومند لوحی را از طرف خودش به جواد قارایی برای ساخت مستند "ایران‌گرد" تقدیم کرد.

میلاد کی‌مرام گفت: از استاد کیمیایی، مهرجویی و شجریان باید قدردانی کرد چون آن‌ها تکرار نشدنی هستند.

بعد از اتمام این بخش کلیپی برای حاضرین پخش شد که در آن شخصیت عروسکی دیبی که در مجموعه کلاه قرمزی مورد توجه قرار گرفته است در آن حضور داشت. این کاراکتر که طبق آن چیزی که برایش پرداخت شده است تمام مسائل را وارونه عنوان می‌کند در تصاویری که بر روی سالن پخش می‌شد شروع به انتقاد می‌کرد. این انتقادها که به صورت وارونه از جانب دیبی عنوان می‌شد تماماً انتقاد از روند مدیریتی سینمای کشور داشت. در این کلیپ نسبت به فروش فیلم‌ها بخش هنر و تجربه، فیلمنامه‌ها شرایط خوب سینما و ...  مورد انتقاد دیبی قرار گرفته بود که تمام این صحبت‌ها رو به رئیس سازمان سینمایی بود.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

در ادامه این مراسم جایزه بهترین نقد به امیر پوریا رسید و تندیس حافظ برای یک عمر فعالیت هنری تقدیم مرضیه برومند شد. در این بخش کلیپی از مجموعه کارهای برومند پخش شد که انتقاد وی را همراه داشت.

برومند در این رابطه گفت: کلیپی را که برای من ساختید شبیه سمفونی مردگان است لحظه احساس کردم که مُردم و این تصاویر برای مرگ من در حال پخش است.

در این بخش که تهمینه میلانی و حمید جبلی برای اهدای تندیس حافظ به مرضیه برومند حاضر شده بودند. تهمینه میلانی طی سخنانی گفت من از تمام خواننده‌ها که در این جمع حضور دارند بهتر می‌خوانم اما حیف که اجازه این کار را ندارم. در میان این جمع تنها یک نفر است که از من صدای بهتری دارد و آن هم مرضیه برومند است.

گفتنی است؛ در این مراسم هنرمندانی چون پوران درخشنده، میلاد کی‌مرام، علی اوجی، رضا عطاران، کارن همایون‌فر، هنگامه قاضیانی، جمشید مشایخی، علیرضا رضاداد، لاله اسکندری، یوسف صیادی، بیژن امکانیان، بهروز افخمی، مهران غفوریان، سعید راد، همایون شجریان، عباس غزالی، کتایون ریاحی، رضا یزدانی، سام قریبیان، جواد طوسی، دانیال عبادی، رابعه اسکویی، رامبد شکرابی، نفیسه روشن، مرضیه برومند، تهمینه میلانی، مهران رجبی، علی صالحی، شیلا خداداد، سپند امیرسلیمانی، داریوش فرهنگ، کوروش تهامی، پوراندخت مهیمن، گوهر خیرانیش، آنا نعمتی، حدیث فولادوند، امیر اثباتی، سروش صحت، فتح‌اله جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی، مسعود جعفری جوزانی، داریوش ارجمند، بیوک میرزایی، سعید راد، حمیدرضا پگاه، جلال مقامی، پویا امینی، مجید مظفری، سیروس الوند، حمید گودرزی، الهام حمیدی، بهروز شعیبی، علی قربانی، اکرم محمدی، فلور نظری، نرگس محمدی، پرستو صالحی، آشا محرابی، افسانه پاکرو، حمید جبلی،‌ مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، ماه‌چهره خلیلی، سیما تیرانداز، محسن تنابنده، علی لهراسبی، رامبد جوان، فرزاد حسنی، بهرام رادان حضور داشتند.

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!

•اسامى برندگان پانزدهمین جشن حافظ به شرح زير است:

بخش سينما:

جايزه ويژه هيأت داوران: رضا عطاران براى كارگردانى و بازيگرى "رد كارپت"

بهترين فيلم: ايران برگر

بهترين كارگردان: حميد نعمت الله: آرايش غليظ

بهترين فيلمنامه: بهروز افخمى: آذر،شهدخت،پرويز و ديگران

بهترين بازيگران مرد: مجيد صالحى: استراحت مطلق - امين حيايى: خانوم

بهترين بازيگران زن: آنا نعمتى: انارهاى نارس - گوهر خيرانديش: آذر،شهدخت،پرويز و ديگران

بهترين فيلمبردارى: مرتضى غفورى: چند متر مكعب عشق

بهترين موسيقى: بهزاد عبدى: متروپل

بهترين دستاورد فنى و هنرى: حسن زاهدى: ايران برگر

چهره هایی شاخص و جوایزی که تقدیم شد!/ برگزیدگانی که خودشان هم تعجب کردند!



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
عالی.چه بازیگرای خوبی داریم.آرزوی موفقیت
آخرین اخبار