از درخشش روی بيلبورد تا سقوط در يك موضع / چرا رادان كند كاری كه باز آرد پشيمانی؟!

اينكه برخی هنرمندا در تمام دنيا راجع به موضوعات مختلف اظهارنظر می كنن ، دليلی بر اين نيست كه راجع به همه چيز هم صلاحيت داشته باشن و بی محابا چيزی بگن.

حوزه سينما گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران -داستان اظهار نظر برخی هنرمندان و بخصوص چهره هایی كه در سینما و تلویزیون شناخته شده تر هستن و مواضع اونها در مورد اتفاقات مختلف داخلی و تشكیل كمپین و حمایت از تحركات اجتماعی ، پیشینه ای داره كه نمی شه از اون گذشت ، اما از تبعات خیر این مواضع كه بگذریم ، بعضی اوقات هم بدجور آدم رو به دردسر می ندازه .

اینكه برخی هنرمندا در تمام دنیا راجع به موضوعات مختلف اظهارنظر می كنن ، دلیلی بر این نیست كه راجع به همه چیز هم صلاحیت داشته باشن و بی محابا چیزی بگن. بالاخره باید یه دلیلی و یه محملی برای حرفی كه میزنن پیدا بشه تا اظهار نظری داشته باشن. 

 بعضی مسائل داخلیه و بین خودشون رفع و رجوع میشه ، اما گاهی اوقات هم حواسشون جمع و جوره كه قرار نیست در مورد هر چیزی اظهار نظر حكیمانه بكنن. بهرام رادان ، دوست خوش پوش و معروف ما كه با موضع خودش درباره تصویب قانون همجنسگرایی در توئیتر خودش رو به دردسر انداخت ، باید بدونه كه هر جریان نامتعارف و ناموزونی كه با فرهنگ ما تعارض داره نباید تبدیل به موضوعی برای توئیت این دوستان بشه . البته شاید فكر كرده كه یه موضوع خیلی متفاوت و خارجی بهتر از یه مساله عادی داخلیه ! اما همیشه مطالب متفاوت نمی تونه آدم رو به سمت درستی هدایت كنه.

بذارید تا یادم نرفته ماجرا رو كامل تر بگم ، چند روز پیش باراك اوباما رییس جمهور آمریكا دستور داد که تمامی ایالت های آمریکا ازدواج همجنسگراها رو نیز به صورت قانونی ثبت کنند و به رسمیت بشناسن . بهرام خان رادان هم در اقدامی كه ما هنوز دلیلش رو نفهمیدیم در توئیتر خودش به این موضوع پرداخت و روزنامه کیهان هم با توصیف رادان به عنوان بازیگری که تابعیت کانادا دارد ، درباره احضار اون به یكی از زیرمجموعه های وزارت ارشاد برای پاسخگویی هم مطلبی نوشت و بهرام رادان رو تو صدر اخبار قرار داد ، بازیگر خوش تیپ ایرانی هم كه به سرعت ردپای خودش رو از این ماجرا پاك كرد و با نامه ای كه منتشر كرده بود خودش رو از مواضع و برداشت هایی كه شده بود مبرا كرد !  

این جریان نكات آموختنی زیادی برای ما و دیگرانی داره كه به خودشون تكلیف كردن كه راجع به هر موضوعی در داخل و خارج از كشور موضع اتخاذ كنن و در صدر اخبار قرار بگیرن ، اما بعضی اوقات این چاله های كوچیكی كه كنده میشه ، رفته رفته به چاه عمیقی تبدیل می شه كه می تونه برای همیشه فرد رو تو یه مسیر حاشیه ای قرار بده.

نكته آموختنی دیگه ای كه در این ماجرا باید به اون دقت كرد اینه كه قبل از هر تصمیمی و هر اعلام موضعی باید یه نگاه به خاكی كه روی اون ایستادیم بكنیم و حرفهایی بزنیم كه از جنس همون خاك باشه و طبق گفته بزرگان حرف رو سبك و سنگین كنیم.

خلاصه كه باید نتیجه اصلی این باشه كه حالا اگر شما روی بیلبوردها و سر در سینماها درخشیدی دلیلی نمیشه كه جملات درخشانی هم بگی كه موجبات دردسر برای خودت و همكارانت نشه ، پس بهتره قبل از هر نگارشی در دنیای مجازی به عواقب كار هم فكر كنیم.


/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۲:۴۶ ۱۴ تير ۱۳۹۴
شما به اینا میگیدهنرمند؟ چه هنری ازخودشون نشون دادن که واژه هنرمندبهشون اطلاق میکنید. یه مشت بی جنبه
Germany
یه ایرانی
۱۲:۲۴ ۱۲ تير ۱۳۹۴
یکی از بهترین هنرمندان تاریخ سینمای ما هستن اقای رادان
عذر خواهیشون هم برای ما پذیرفته شده هست
Iran (Islamic Republic of)
اپسیلون
۲۲:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۴
خداوند بخاطر این عمل شنیع تمام همه ساکنان یک شهر به جز پنج نفر مبرا از این عمل را نابود کرد
قصه اش در قرآن هست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۳:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۴
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۴
انسانهای مغرور خدا را فراموش میکنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۹۴
daghighan
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۴
اگر کشورهای اونور آب یه چهره ایی یه حرکت کوچک برخلاف منافعشان بزنه ویا به خطوط قرمزشان نزدیک بشه ، از تمامی صحته ها طرد و نیست ونابودش میکنن ، اما این آقا هر ازگاهی یا اظهارنظرهای عجیب غریب یا اون کلیپ های ....ولی متاسفانه هنوز داره هم فیلم بازی میکنه هم تو همه عرصه ها فعال؟...مسولین سینمایی....خوابند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۴
حرفی که زد نشون دهنده باطنش
عذرخواهی چیزی رو عوض نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ تير ۱۳۹۴
وقتی هر مطربی رو هنرمند خظاب میکنید و بهش شخصیت میدهید باید فکر اینجاشم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۳:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۴
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۸:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۴
ذره ای به حرفهایی که در نامه زده اعتقاد نداره فقط از ترس ممنوع الکار شدن اون نامه رو نوشته . اعتقاد اصلیش همونیه که در توییت نوشته ....
فقط خدا باید امام زمان ما رو برسونه با این دنیایی که در اون زندگی میکنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۴۳ ۱۱ تير ۱۳۹۴
بدبختی بعضی از ایرانیا اینه که فکر میکنن اگه هر غلطی غربیا بکنن و دین اسلام یا عرف جامعه ایرانی اونو قبول نداشته باشه اگه اونا قبولش کنن مثلا خیلی متمدن و پیشرفته هستن و خیلی از بقیه بیشتر میفهمن
مخصوصا هنرپیشه ها که کلا خودشونو تافته جدا بافته میدونن و ادعای فیلسوف بودن دارن
طرف تو سینمای غربی با مرد غریبه هم بستر میشه و تمام بدنشو جلوی دوربین نمایش میده اونوقت بعضیا میگن خوب چه عیبی داره او هنر پیشه در اون لحظه داره فیلم بازی میکنه و خودش نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم بقیه رو به امل بودن متهم میکنن؟؟؟؟
آخرین اخبار