آخرین آمار فروش

چه فیلم‌هایی روی پرده سینما هستند؟/ آنونس فیلم‌ها را دانلود کنید

فیلم‌های گینس، یاسین، از رئیس جمهور پاداش نگیر، عصریخبندان 4 فیلم برای اکران رمضان هستند که می توانید آنونس فیلم‌ها را در اینجا دانلود کنید.

به گزارش خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ فیلم‌های گینس، یاسین، از رئیس جمهور پاداش نگیر، عصریخبندان 4 فیلم برای اکران رمضان هستند که از چهارشنبه سوم تیرماه اکران خود را آغاز می کنند اما از میان این فیلمها، فیلم یاسین یک هفته زودتر از سایر فیلم هار رنگ پرده سینما را به خود دید.

از رئیس جمهور پاداش نگیر
فیلم «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» به کارگردانی کمال تبریزی بعد از چند سال توقیف با سر گروهی سینما پردیس زندگی به روی پرده‌های نقره‌ای رفت و در 23 سالن سینمایی در تهران و 10 روز نمایش تا پایان شب 12 تیر ماه به فروش کلی 170 میلیون تومان دست پیدا کرد.

 این فیلم پیش از این با نام «پاداش» شناخته می‌شد اما قرار است مجدداً با نام اولیه خود یعنی «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» اکران شود.

فیلم‌برداری فیلم از سال 1386 آغاز و در سال 1387 آماده نمایش شد اما در آن زمان توسط مدیریت وقت سینما صلاحیت نمایش دادن رد شد و در سال 1388 رسماً توقیف شد.

چه فیلم‌هایی روی پرده سینما هستند؟/ آنونس فیلم‌ها را دانلود کنید

این فیلم کمال‌ تبریزی همانند چندین فیلم توقیفی است که بالاخره بعد از چند سال با انجام اصلاحات و تعامل با سازمان سینمایی توانست مجوز اکران را گرفته و به نمایش عمومی درآید. انگار سازمان سینمایی توانسته از این جهت خواسته‌های سینماگران ما را برآورده سازد و در این زمینه امید بخش ظاهر شود.

کارگردانی «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» بر عهده کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی است، نویسندگی مشترک توسط رضا مقصودی و محمد رحمانیان انجام شده و حبیب رضایی انتخاب بازیگر و بازیگردانی کرده است.

دیگر عوامل فیلم عبارت انداز: 
مدیر فیلم‌برداری: محمدرضا سکوت، صدابردار: بهمن اردلان، طراح صحنه و لباس: سید جمال سید حاتمی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سید جمال سید حاتمی، طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، منشی صحنه: پانته‌آ پناهی‌ها، عکاس: زهرا مصفا.

در این فیلم بازیگرانی چون حسن معجونی، آتیلا پسیانی، بهمن زرین‌پور، زنده یاد احمد آقالو، صابر ابر، رضا بهبودی، آشا محرابی و... ایفای نقش می‌کنند.

به نظر می‌رسد «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» مثل دیگر کارهای خوب کمال تبریزی با استقبال روبرو شود و امضای این کارگردان مثل فیلم‌های «مارمولک» و «لیلی با من است» که موضوع طنز اعتراضی داشتند پای کار باشد و بتواند نیاز مخاطب را برآورده کنند.

کمال تبریزی کارگردانی است که ذوق و قریحه خاصی در ساخت این نمونه فیلم‌ها دارد و این موضوع را از سال‌های پیش تا به امروز ثابت کرده است. البته این کارگردان در برخی آثار خود نتوانسته نیاز دوستدارانش را برآورده سازد و آن‌ها را راضی کند. اما وزنه کارهای خوب او خیلی سنگین‌تر از کارهای ضعیف وی است.

عصر یخبندان
«عصر یخبندان» از چهارشنبه در سرگروهی سینما استقلال و به جای «اسب سفید پادشاه» به نمایش درآمد و در 50 سالن سینمایی تا پایان شب 12 تیرماه 530 میلیون تومان فروش کرد.

«عصر یخبندان» فیلمی جوان‌پسند است، فیلمی پر بازیگر و با لوکیشن‌های متعدد که در آن به کارگردانی توجه بیشتری شده تا فیلم‌نامه، فیلم‌نامه به شخصیت‌ها زیاد پرداخته نشده و به تیپ بیشتر نزدیک‌تر و به نظر می‌رسد کارگردان خواسته بیشتر کار خودش و گفتن حرف‌های ملتهب اجتماعی را به رخ بکشد برخی منتقدان کارهای قبلی این کارگردان را قوی‌تر قلمداد کردند.

با این وجود این فیلم وقتی برای اولین بار در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده با استقبال خوبی روبرو شد.

در خلاصه داستان «عصر یخبندان» آمده: خارپشت‌ها در عصر یخبندان تصمیم گرفتند رنج‌ خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند خارپشت‌ها تنها جاندارانی هستند که در عصر یخبندان زنده ماندند.

چه فیلم‌هایی روی پرده سینما هستند؟/ آنونس فیلم‌ها را دانلود کنید

بهرام رادان، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی،‌مینا ساداتی، محسن کیایی، بابک بهشار، علی میلانی، پوریا رحیمی‌سام،‌صدف طاهریان، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی ایفای نقش می‌کنند.

«عصر یخبندان» در سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین (نیما جعفری جوزانی) و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سحر دولتشاهی ) و در جشن حافظ تندیس حافظ بهترین بازیگر زن (مهتاب کرامتی) را کسب کرد.

با تمام نقدهای ذکر شده و جدا از نگاه‌ نقد حرفه‌ای احتمال می‌رود این فیلم در اکران عمومی با استقبال روبرو شود.

گینس
فیلم «گینس» اولین ساخته بلند سینمایی محسن تنابنده است که برای اکران در ماه رمضان در سینما ماندانا انتخاب شد. فیلمی که محسن تنابنده علاوه بر کارگردانی بازی هم می‌کند در 10 روز نمایش در تهران با 82 سالن سینمایی یک میلیارد و 9میلیون تومان فروش داشت.

محسن تنابنده و رضا عطاران در این سال‌ها در اوج شهرت قرار دارند و توانسته‌اند در فیلم‌هایی با موضوعات مختلف به خصوص کمدی خودی نشان داده و طرفداران زیادی را به دست آورند و حسین اسکندری دیگر بازیگر فیلم که در کنار این بازیگران کمدی بازی می‌کند.

این فیلم موضوعی طنز دارد، موضوعی که جای خالی آن در سینمای امروز ما احساس می‌شود و مخاطبان در چند سال اخیر با فیلم‌ها و سریال‌هایی با موضوعات طنز ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. امیدوارم مخاطبان ما شاهد فیلمی خوش ساخت باشند.

این فیلم به دلیل تعدد لوکیشن و حضور به یک شترمرغ در اکثر صحنه‌های فیلم جزء کارهای سخت به لحاظ تولید به شمار می‌آید.

چه فیلم‌هایی روی پرده سینما هستند؟/ آنونس فیلم‌ها را دانلود کنید

خلاصه فیلم: «گینس» سیخی چند؟ پول کجاست اینو بگو؟

غنچه: خاک بر سرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتبار... می‌دونی کیا اسمشون تو گینسه...علی‌دایی...رضازاده...جنیفرلوپز.
در این فیلم که تهیه‌کنندگی آن بر عهده موسسه تصویر گستر پاسارگارد و سعید ملکان است به پرورش شترمرغ و موضوع مهم فرآورده‌های گوشتی و توجه به دام و طیور پرداخته شده است.

شایان ذکر است جدا از فیلم‌های مذکور فیلم «یاسین نیز» به کارگردانی حامد امرایی و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری از تاریخ 27 خرداد‌ماه در سینمای اریکه ایرانیان به نمایش درآمده و بخشی از سانس‌های نمایش سینمای ایران را در ماه رمضان به خود اختصاص داده است.  این فیلم با تم دینی و اجتماعی در مورد پدری است که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است سعی در رانت‌خواری و بهره‌برداری‌های مادی و معنوی به نفع خودش دارد که در این بین اتفاقی می‌افتد.

در یکی از شعارهای این فیلم آمده: چه کسانی در مقابل یاسین موضع خواهند داشت؟ کسانی که به سفره مردم دست‌اندازی می‌کنند.

حمید فرخ‌نژاد، پریوش نظریه، حسین سلیمانی، رضا توکلی، یوسف مرادیان، رخساره شجاع‌الدین، آزاده شمس، احمد مهیاری، طوفان مهردادیان، مصطفی نظام اسلامی، بازیگران نوجوان جعفر کرمی و ملیکا دوراندیش در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل فیلم عبارت انداز: 
نویسندگان: کارگروهی، مدیران فیلم‌برداری: بهرام بدخشانی و فریدون شیردل، طراح صحنه و لباس: هومن معصومی، چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، مدیران تولید: فرهاد کی‌نژاد، داود معدنی، امیرحسین جبه‌داری، تدوین: حسین زندباف، مهران کرمی، دستیاران کارگردان: حدیث کرمی، شاهرخ صدیق روحی، علی فرامرزیان تهرانی، مجتبی بخیاری آزاد، مهدی امرایی، صدابرداران: یدالله نجفی، روح‌الله جعفر بیگو، صداگذار و میکس: امیرحسین قاسمی، منشی صحنه: شیوا یوسفی، معصومه علیاری، مدیران تدارکات: فرد آقا اکبری، رضا حسن‌زاده، مدیر تبلیغات و مشاوره رسانه‌ای: محسن سرافراز، تهیه‌کننده: محسن علی‌اکبری

تم دینی و اجتماعی این فیلم به گروه فیلم‌های ماه رمضان اضافه شد تا به گوناگونی آن‌ها فزوده شود. پیش‌بینی می‌شود فیلم‌های منتخب برای نمایش در ماه مبارک رمضان با موضوعات مختلف می‌توانند سلیقه‌ها و طیف‌های مختلف مردم را به سینما کشانده و به گیشه‌ها فیلم‌سازان و رونق سینما در این ماه و بعد از آن کمک کنند.

گذشته از همه‌ی مسائل چون فیلم «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» بخاطر داشتن حواشی در سال‌های قبل و موضوعیت آن و فیلم «گینس» به خار هم بازی شدن دو زوج کمدی موفق و اینکه هر دوی این فیلم‌ها تا الآن به نمایش در نیامده و انتظار مخاطب برای دیدن آن‌ها و گیشه‌ها را تسخیر کنند.

نهنگ عنبر
فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم است و بازیگرانی چون رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی و امید روحانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

داستان‌ فیلم‌ آمده ارژنگ صنوبر مردی پنجاه‌ساله است که همراهش می‌شویم تا تجربه‌های متفاوت و پیچیده‌اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می شود را برایمان بازگو کند.

گفتنی است؛ «نهنگ عنبر» با وجود اینکه در جشنواره سی‌سوم فیلم فجر حضور نداشت و دیده نشد و حوزه هنری و شهرداری آن را تحریم کردند،اما در زمان اکران با استقبال مواجه شده و به فروش بالایی دست پیدا کرده است.

چه فیلم‌هایی روی پرده سینما هستند؟/ آنونس فیلم‌ها را دانلود کنید

شایان ذکر است با توجه به  اکران نشدن این فیلم در سینماهای متعلق به حوزه هنری، نمایش آن از نظر تقسیم جغرافیایی در شرایط مناسبی قرار دارد و تماشاگران می‌توانند در هر نقطه از شهر تهران به یکی از سانس‌های نمایش دهنده فیلم واقع در محل سکونت خود دسترسی داشته باشند.

«نهنگ عنبر» یک فیلم کمدی فانتزی که بخش اعظم آن درباره دهه 60 است بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های عطاران همراه با موزیک‌های خاطره انگیز این دهه است.

فیلم «نهنگ عنبر» در 43 روز نمایش تا پایان شب 12 تیرماه و با 55 سالن سینمایی تهران و شهرستان‌ها به مجموع فروش تهران و شهرستان 4میلیارد‌ و‌ 80میلیون‌تومان رسیده است.

دوران عاشقی
«دوران عاشقی» فیلمی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا رئیسیان و نویسندگی رویا محقق است و بازیگرانی چون لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی، بیتا فرهی، لی‌لی فرهاد‌پور، سوگل قلاقیان،‌نسیم ادبی، سعید داخ، شهرام جمشیدی،‌فرزان نجفی، حمیدرضا حیات، حسین کوهستانی، مینا وحید، عرشیا خلج در آن ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل فیلم عبارت انداز:
مدیر فیلم‌برداری: علی‌رضا برازنده/ صدابردار: عباس رستکارپور/ طراح چهره پردازی: سودابه خسروی/ تدوین: هایده صفی‌یاری/ صدا گذاری: رضا دلپاک/ طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین صاسمی/ موسیقی: ستار اورکی/ منشی صحنه: ندا آصف/ مشاور حقوقی: شکوفه شرافت/ مدیر هنری: مجید قحرایی/ مدیر تولید،‌مجری طرح: مجید کریمی/ عکاس: صبا سیاه‌پوش/ پوستر فیلم توسط فرید پولادی طراحی شده است.
«دوران عاشقی» درام عاشقانه‌ای است که به مسائل روز اجتماعی می‌پردازد.

برخی منتقدان «دوران عاشقی» را بهترین فیلم کارنامه‌ی رئیسیان قلمداد می‌کنند و برخی گفته‌اند، با وجود اینکه سوژه فیلم تکراری بود اما کارگردان توانسته به درستی به موضوع آن بپردازد به نحوی که تماشاچی آن را دنبال خواهد کرد.

چه فیلم‌هایی روی پرده سینما هستند؟/ آنونس فیلم‌ها را دانلود کنید

گفتنی است علیرضا رئیسیان بعد از گذشت چندین سال این فیلم را ساخت و لیلا حاتمی قبل از این در فیلم‌های «ایستگاه متروک» و «چهل سالگی» با وی همکاری داشته است.

«دوران عاشقی» در سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر و شهر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی رو به رو شد و در جشنواره فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری (علیرضا برازنده) و سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه (رویا محقق) شد.

در جلسه شورای پروانه نمایش مطرح شد که در صورت پایین آمدن فروش «نهنگ عنبر» به جای این فیلم اکران شود.




برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار