جمال ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روش ارائه آمار فروش فیلم در ایران کهنه و منسوخ شده است

روش ارائه آمار فروش در ایران روش قدیمی و متعلق به حدود 50 سال پیش است که استاندارد نیست.

جمال ساداتیان تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ارائه آمار غلط فروش فیلم‌های سینمایی توسط پخش کننده‌ها گفت: یک اثر سینمایی باید خوب باشد تا مورد توجه مخاطب قرار گیرد اما اهالی سینما به دنبال این هستند که آمار فروش فیلمهای خود را به نوعی ارائه دهند که بگویند یک اثر قابل قبول و عوام پسندی را تولید کرده‌اند چون نشان دادن آمار بالا در جلب مخاطب و فروش زیاد کمک شایانی به فیلم خواهد کرد.

وی افزود: روش موجود ارائه آمار فروش در ایران روش قدیمی و متعلق به حدود 50 سال پیش است که منسوخ شده و دیگر استاندارد و قابل قبول نیست چون در اکثر نقاط جهان با ورود سیستم تکنولوژی و دیجیتال تهیه کننده و پخش کننده فیلم به راحتی آمارها را دقیقا چک کرده و حضور مخاطبان را زیر نظر دارد.

وی عنوان کرد: سیستم کهنه‌ای که در سینمای ایران استفاده می‌شود از طرفی شبهه‌‌ای را برای افکار عمومی ایجاد کرده و از طرفی باعث اختلاف بین تهیه کنندگان و صاحب سینما‌ها نیز شده است.

ساداتیان بیان کرد: سینما شهر چند سالی است که بعضی از سینماها را مجهز و دیجیتال کرده اما متاسفانه هنوز تعدادی از سینماها دیجیتال نیستند که باید در اسرع وقت این مشکل حل شود.

این تهیه کننده بیان کرد: پس با یک مدیریت صحیح و دیجیتال شدن سینماهای کشور می‌توان از ترفند‌های مختلف صاحبان فیلم، پخش کننده و سینماداران که برای بالاتر نشان دادن آمار فروش و در پی آن جذب مخاطب‌ استفاده می‌کنند، جلوگیری کرد و شک و شبهات را از بین برد و مانع اختلاف بین سینماگران شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار