شرایط جدید تحصیل برای پزشکان پژوهشگر

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یک برنامه آموزشی جدید با نام پزشکان پژوهشگر برای نخبگان رشته های پزشکی تدوین شده که شرایط اجرای این طرح از هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ،رضا ملک زاده در گردهمایی برگزیدگان کنکور سراسری و مدال آوران المپیادهای علمی کشور گفت: طرح مشترک میان وزارت بهداشت و بنیاد ملی نخبگان ،که بر اساس آن بستری برای رشد و جذب نخبگان علوم پزشکی در کل کشور ایجاد می شود،اجرایی خواهد شد.
 
وی گفت: این برنامه آموزشی با نام پزشکان پژوهشگر در جهت تربیت رهبران پژوهش در پزشکی اجرایی می شود و اختصاص به کسانی دارد که حداقل 50درصد از وقتشان به پژوهش ها اختصاص دارد .
 
ملک زاده گفت: در حال حاضر بیش از 500 مرکز پژوهشی در رشته های پزشکی در کشور فعال هستند که از این تعداد 250 مرکز به تحقیقات بالینی اختصاص دارد، اما برای رهبری این مراکز افراد خاصی را تربیت نکرده ایم؛ از این رو در این برنامه آموزشی قصد داریم افرادی تربیت کنیم که پژوهشگر بالینی باشند. 

معاون وزیر بهداشت ، ادامه داد و گفت: در این طرح یک دوره سه ساله به Ph.D اضافه خواهد شد به این معنی که پزشکی بعد از دریافت مدرک MD و تخصص مهارتی و بالینی،  Ph.D می گیرد و سپس برای فوق تخصص اقدام خواهد کرد. 

معاون وزیر بهداشت هدف از اجرای این دوره سه ساله را تربیت رهبران علمی فردا، حل مشکلات بومی سلامت و ایجاد فرصت شغلی برای نخبگان پزشکی دانست و افزود: بر اساس شرایط در نظر گرفته شده برای این طرح ارائه بودجه تحقیقاتی تا سقف 50 میلیون تومان در یکسال، ارائه 10 درصد بالاسری برای استاد راهنما، ضمانت استخدام در دانشگاه به عنوان هیات علمی، بورس تحصیلی خارج از کشور برای دو سال و استفاده از امتیازات بنیاد نخبگان از مزایای این برنامه آموزشی است.

وی با بیان شرایط جذب نخبگان در این دوره عنوان کرد: علاقه مشخص به آموزش و تحقیق در رشته مورد تقاضا بر اساس شواهدی چون برندگان المپیادها و نیز سابقه انتشار مقالات تحقیقاتی ،دارندگان اختراعات، دارابودن حداقل معدل 15 در دانشگاه ها، تسلط به زبان انگلیسی معادل نمره 6 آزمون آیلس و ارسال پروپوزال تحقیقاتی از دیگر شرایط است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار