هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

کاهش 30 درصدی ذخایر آب تهران/احتمال جیره‌بندی آب در پاییز

استاندار تهران از کاهش 30 درصدی حجم آب پشت سدهای پایتخت خبرداد.

سید حسین هاشمی استاندار تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با توجه به کاهش بارندگی ذخایر کنونی آب 30 درصد کاهش یافته است.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر وضعیت کنونی ذخایر آب تغییر نکند و شرایط به همین منوال ادامه یابد ممکن است تابستان سال جاری را با تمهیداتی که اتخاذ شود وپشت سر گذاشت اما مطمئناً در پاییز با مشکل کم‌ آبی مواجه خواهیم بود که در این صورت احتمالا آب جیره بندی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد، تا بارندگی ماه‌های مهر وآبان شروع شود و حجم ذخایر آبی افزایش یابد با مشکل کم آبی درتهران مواجه خواهیم بود.

استاندار تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در سال جاری آب شرب تهران است و شهروندان باید رعایت الگوی صحیح مصرف وکنترل 20 درصدی مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.

هاشمی بیان داشت: در صورتی که شهروندان کنترل 20 درصدی مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند مالیات‌های جایگزین را در تهران اعمال نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت الگوی صحیح مصرف ناگریز به اعمال سیاست‌های جایگزین هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام : بنده 18 سال در ارتباط با بحث آب و بحران خشکسالی و همچنین بحران فرونشست زمین در دنیا تحقیق کردم و کماکان دارم به تحقیقات خودم ادامه مبدم و بعنوان یک کارشناس ارشد آب باید اعلام كنم که وضعیت آب در کشور ما آنقدر وضعیت بحرانی داره که حد نداره و اگر امروز چاره ای اندیشه نشه فردا قطعا دیر خواهد بود ، وضعیت آب کشور ماا حالت هشدار خارج شده و ما مرزهای بحران و هم رد کردیم
آخرین اخبار