رئیس اورژانس کشور:

80 درصد آمبولانس‌های فرسوده را اصلاح می‌کنیم

صابری نیا گفت: مناقصه‌ی آمبولانس‌ها شروع شده و مشخصات فنی آمبولانس‌ها را اعلام کردیم و با برگزاری این مناقصه 80 درصد آمبولانس‌های فرسوده را اصلاح می‌کنیم.

دکتر صابری نیا، رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مناقصه‌ی آمبولانس‌ها شروع شده و مشخصات فنی آمبولانس‌ها را اعلام کردیم و منتظریم پاکت‌ها را بیاورند تا مناقصه را برگزار کنیم و تا پایان سال جاری تعدادی از ناوگان‌ها را به نوسازی تبدیل می‌کنیم.

وی افزود: تعداد فعلی آمبولانس‌ها نزدیک به 3 هزار آمبولانس است که درحال خدمت رسانی به بیماران است که طبق بررسی‌ها 76 درصد حوادث ترافیکی را پوشش می‌دهد و این یک آمار جهانی خوب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای اضافه کردن امداد هوایی انجام شده و صحبت‌های اولیه را با نیروهای نظامی انجام داده‌ایم و منتظریم آنچه مناسب مردم است را پیاده کنیم.

وی در مورد کمبود آمبولانس‌ها در برخی از شهرها گفت: هرچه جلوتر می‌رویم، نیازها و خدمات بهداشتی ما افزایش پیدا می‌کند و در خواست‌ها بیشتر می‌شود و ما برای این درخواست‌ها برنامه‌های طولانی مدتی داریم که بودجه‌ی آن را وزارت بهداشت تامین می‌کند.

صابری نیا خاطرنشان کرد: امسال تصمیم داریم ناوگان را از فرسودگی خارج کنیم و 80 درصد آمبولانس‌های فرسوده را با این مناقصه‌ای که برگزار می‌شود، در طی دو سالی که آمبولانس‌ها به تدریج وارد می‌شوند، اصلاح می‌کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.