مذاکرات هسته‌ای وین 5/ 8

ظریف: طرف مقابل آمادگی داشته باشد نگارش پیش‌نویس آغاز می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من احساس می‌کنم هر زمان که طرف مقابل آمادگی داشته باشد امکان دارد به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری دیدار سه‌ جانبه ایران، آمریکا و مسئول سیات خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: پس از ناهار کاری مشترک با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این دیدار سه‌ جانبه برگزار می‌شود.

ظریف افزود: اگر آمادگی در طرف مقابل وجود داشته باشد ما آماده هستیم که پیش‌نویس را آماده کنیم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: فردا برای مذاکرات دوجانبه فرصت داریم ممکن است به دلیل همین گفتگوهای دوجانبه تصمیم بگیریم که جلسه افتتاحیه نداشته باشیم.

ظریف گفت: من احساس می‌کنم هر زمان که طرف مقابل آمادگی داشته باشد امکان دارد به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد شروع نگارش پیش‌نویس توافق نهایی گفت: یقینا امروز نگارش پیش‌نویس نهایی شروع نخواهد شد.

ظریف در مسیر وین مورد مقاله‌ای که تعدادی از علمای قم نوشته‌اند اظهار داشت: یکسری از علمای قم مقاله‌ای را نوشته‌اند در خصوص اینکه مبنای فقهی فتوای مقام معظم رهبری به فتاوای شیخ طوسی در هزار سال پیش مبنی بر حرمت استفاده از سلاح برمی‌گردد که یکی از دوستان این مقاله را ترجمه کرده و مشغول مطالعه آن هستم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها درباره فتوا تضمین عینی می خواهند، پاسخ داد: تضمین عینی هر کسی مربوط به خودش است. برای ما فتوای مقام معظم رهبری در ممنوعیت استفاده، تولید و به کارگیری سلاح هسته‌ای از همه چیز عینی‌تر است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این مقاله را پس از بررسی منتشر خواهیم کرد.

شایان ذکر است؛ تیم هسته‌ای کشورمان به ریاست "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان لحظاتی پیش وارد وین اتریش شد.

گفتنی است؛ "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک تهران به مقصد وین در جمع خبرنگاران گفت: تلاش خودمان را برای تهیه پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای انجام می‌دهیم.

 وی در ادامه در مورد بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی 2014  برزیل اظهار داشت: امیدوارم تیم ملی کشورمان در این بازی‌ها پیروز شود.

"محمدجواد ظریف"وزیر  امور خارجه کشورمان که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 راهی وین شده قرار است ساعت ١٣ظهر امروز به وقت وین بر سر میز ناهار در محل دفتر نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین در خصوص زمان آغاز این دور از مذاکرات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به رایزنی و گفت و گو بپردازند.

شایان ذکر است؛ قرار است پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز (دوشنبه) در شهر وین آغاز و تا 30 خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار