نشریه آلمانی "تسایت" مدعی شد:

مبارزه مشترک علیه تروریست‌‌ها، می‌تواند مواضع ایران و آمریکا را در مذاکرات وین5 بهم نزدیک کند

تروریست‌ها در عراق، دشمن مشترکِ ایران و آمریکاست. امروز و در آغاز دور پنجم مذاکرات هسته‌ای ایران (وین 5) این اشتراک، می‌تواند دستیابی به یک موفقیت راهبردی را تسریع بخشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری "تسایت" روز دوشنبه آغاز مذاکرات هسته‌ای وین را مستقیماً تحت‌تأثیر هجوم تروریستی به عراق دانست و مدعی شد:



تروریسم‌های تکفیری در عراق، دشمن مشترکِ دو دشمن همیشگی، یعنی ایران و آمریکاست. امروز و در آغاز دور پنجم مذاکرات هسته‌ای ایران (وین 5) این اشتراک، می‌تواند دستیابی به یک موفقیت راهبردی را تسریع بخشد.

حمله وحشیانه تروریست‌های بعثی تکفیری به خاک عراق، ایران و آمریکا را در مسیر مشترک مقابله با تروریسم قرار داده و به یکدیگر نزدیک کرده است.

این خبرگزاری آلمانی با تکیه بر ادعای تکذیب‌شدۀ روزنامه "وال استریت ژورنال" مبنی بر گفتگوهای دوجانبه تهران- واشنگتن درباره عراق، ادعای دیگری مطرح کرد و نوشت:

هنوز مشخص نیست که دولت واشنگتن برای مذاکره با ایران درباره عراق، چه کانال دیپلماتیکی را انتخاب خواهد کرد اما یکی از احتمالات، ملاقات دوشنبه تا جمعه ایران و 5+1 در وین است. در این مذاکرات قرار است "بیل برنز" قائم‌مقام وزیر دفاع آمریکا شرکت کند.

"تسایت" همچنین نوشت: تروریست‌های بعثی تکفیری ، به دلیل تصرف بخش‌هایی از عراق، بالأخص شهر موصل در روزهای اخیر، به لحاظ تجهیزاتی غنی‌تر شده‌اند. البته ارتش عراق نیز توانسته با شناسایی و دستگیری 160 نفر از عوامل کلیدی تروریست‌ها، به اطلاعات مهمی از آنان دست یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
داعش امریکا خودش به وجود اورده تجهیز نموده چگونه می تواند دشمن مشترک ایران امریکا باشد سگ که صاحب خودش گاز نمیگیردداعش هم نوعی سگ وحشی درنده است امریکا اموزش داده وبه وجود اورده
آخرین اخبار