دويچه وله گزارش داد

انتقاد مردم برزیل از هزینه‌های گزاف "جام جهانی"

بررسی‌ها نشان می‌دهد برزيل آنچنان که تصور می‌شد از برگزاری مسابقات جام جهانی متنفع نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از دويچه وله، با اشاره به اينکه تنها ساخت و تجهيز استاديوم‌هاي فوتبال در برزيل بالغ بر سه ميليارد يورو هزينه براي برزيلي‌ها در بر داشته است، انتقاد بسياري از شهروندان برزيلي آن است که اين مبلغ بايد در توسعه مدارس و مراکز درماني برزيل هزينه مي‌شد.

"ديلما روسف"، رئيس جمهور برزيل بتازگي در يک گفتگوي تلويزيوني اعلام کرد: هر چند عده‌اي هستند که می گويند پولي که براي اين مسابقات هزينه شد بايد در بخش سلامت و آموزش سرمايه‌گذاري مي‌شد اما در عين احترامي که براي نظر اين افراد قائلم بايد بگويم که نمي‌توانم با اين گروه، هم نظر باشم.

سئوالي که هم اکنون مطرح است آن است که پس برزيلي‌ها چطور از برگزاري مسابقات جام جهاني در کشورشان متنفع مي‌شوند؟ آنهم در شرايطي که شرايط اقتصادي مصرف کنندگان و شرکت‌هاي برزيلي در ماه مه گذشته به پايين‌ترين ميزان خود از زمان جدي شدن بحران مالي در سال 2009 ميلادي رسيد.

البته اين بدان معنا نيست که تاثيرات مثبت برگزاري مسابقات جام جهاني براي اقتصاد برزيل ناديده انگاشته شود. به باور کارشناسان، جام جهاني فوتبال، توليد ناخالص داخلي برزيل را به ميزان 0.5 درصد افزايش داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، برزیل ، هزینه ، یورو ، نفع ، بحران ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار