رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد؛

تبدیل کلیه اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد مالکیت تک برگ کاداستری در سراسر کشور

تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای و صدور اسناد مالکيت تک برگ در سیستم کاداستر باعث انضباط بیشتر در فرآیندهای املاک و اسناد، تسریع در صدور پاسخ استعلامات، جلوگيري از جعل اسناد مالکيت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تویسرکانی که در جمع معاونين و مدیران کل ستادي و استاني ثبت اسناد و املاک سراسر کشور به مناسبت هفته قوه قضائیه سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: این کار باید با برنامه ریزی و جدیت بیشتر از سوی مدیران کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور و به عنوان یکی از تکالیف برنامه پنجم توسعه پیگیری و اجرا گردد.

وی با گراميداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای ارزشمند این قوه به خصوص شهید آيت الله دکتر بهشتی، اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز با چهره ای جدید در خدمت رسانی و نگاهی تحول گرا، با بهره گيري از فنآوري هاي نوين روز به روز به سمت ارائه خدمات مطلوب بویژه به صورت الکترونیکی به مردم پیش می رود و این مهم باید با نظارت دقیق همه مدیران ثبت در سراسر کشور به شکل جدی و مستمر ادامه پیدا کند.
معاون رئیس قوه قضائیه برنامه ریزی برای سرعت در رسیدگی به پرونده های مربوط به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و زمین های فاقد سند رسمی، آرشیو الکترونیکی پرونده ها و اسناد و کاهش وابستگی به پرونده ها و حذف کاغذ در انجام فرآيندها را از اولویت های مهم این سازمان در سال 93 اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تصویب نهایی قانون جامع کاداستر در مجلس و تائید آن از سوی شورای نگهبان و همزمان برنامه ریزی های صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شاهد تحولی اساسی در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر نقش موثر ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: ادارات اجرای اسناد رسمی این سازمان می تواند بار سنگینی را از دوش دستگاه قضایی برداشته و نقش بسزايي در وصول مطالبات معوق بانکها ايفا نمايد.

وي يکي از وظايف اساسي مديران را نظارت دقيق و مستمر بر عملکرد مجموعه تحت مديريت خود دانست و بيان داشت: مديران سازمان مي بايست با دقت و جديت بر بخش هاي مختلف نظارت داشته باشند و با انجام بازرسي هاي مستمر، ضمن شناخت آسيبها و مشکلات موجود، تهديدها و فرصت هاي موجود در کار را شناسايي کرده و با برنامه ريزي دقيق نسبت به رفع مشکلات و بهره گيري از فرصتها و امکانات در جهت نيل به اهداف قدم بردارند.

در پایان این دیدار مدیران کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور به طرح مسائل و مشکلات مربوط به ارائه خدمات مطلوب به مردم پرداختند.

 انتهای پیام/
برچسب ها: تبدیل ، اسناد ، دفترچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار