در اجلاس دو روزه معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور:

دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت گزارش دادند

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تمام دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ز نحوه ارائه خدمات طرح تحول سلامت در بیمارستان های تحت پوشش خود گزارش مکتوب ارائه دادند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، محمد حاجی آقاجانی در اولین اجلاس معاونین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با بیان این که این اولین اجلاس رسمی معاونین درمان در بعد از شروع طرح تحول نظام سلامت است، گفت: در طی دو روز برگزاری این اجلاس موضوعات متنوعی با توجه به گستره وسیع حوزه کاری معاونان مطرح شد که هم طرح تحول نظام سلامت را در بر می گرفت و هم در مورد سایر حیطه های فعالیت معاونین درمان بود.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در تشریح سایر موضوعات مورد بحث در این اجلاس دو روزه خاطرنشان کرد: بحث منابع مالی طرح تحول نظام سلامت، پرداخت نیروهای انسانی و نحوه جذب پرستار و ماما در این طرح، چرخه ارجاع آزمایشگاهی، تشکیل شبکه آزمایشگاهی و استفاده از ظرفیت متخصصین علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی جهت گسترش خدمات در بیمارستان ها از سایر موضوعات این اجلاس بود که به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گفته  آقاجانی تقریبا تمام دانشگاه ها از نحوه ارائه خدمات طرح تحول سلامت در بیمارستان های تحت پوشش این طرح گزارش مکتوب ارائه داده اند. چند دانشگاه نیز تجارب موفق خود را با سایر معاونین در میان گذاشتند و درمورد مشکلات و چالش ها بحث ها و نقدهایی ارائه دادند.

وی در ادامه افزود: در مورد سیستم اتوماسیون بیمارستان ها، کلینیک هایمتادون درمانی و مشکلات مربوط به آن ها نیز مطالبی ارائه شد. همچنین راهکارهایی پیشنهاد گردید تا بتوان از ظرفیت پزشکان عمومی در این کلینیک ها استفاده کرد.

 آقاجانی همچنین خاطرنشان کرد: ردیف های مالی بودجه درمان بیماران، حوادث ترافیکی و رسیدگی به اسناد پزشکی مربوط به این حوادث در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت همچنین در مورد بازنگری کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات درمانی با مشارکت سازمان نظام پزشکی و سایر انجمن ها بحث و بررسی صورت گرفت. علاوه بر این اعتباربخشی دانشگا ها و اصلاحات سیستم مربوط به آن از مباحث دیگر بود.

اورژانس پیش بیمارستانی، رفع کمبود آمبولانس ها و نیروی انسانی این بخش از دیگر عناوینی بود که معاون درمان وزارت بهداشت گزارش هایی را در مورد آنها ارائه داد.

به گفته آقاجانی در مورد بحث ارتقاء کیفیت ویزیت در کلینیک های تحت پوشش وزارت بهداشت در این اجلاس نظرسنجی صورت گرفت تا مشخص شود کدامیک از پزشکان نیمه وقت یا تمام وقت باید مشمول این طرح شوند. ضمن این که در مورد نحوه مقیم شدن پزشکان در بیمارستان های دولتی و همچنین ثبت و کنترل حضور آنها مباحثی مطرح گردید.

گفتنی است، نخستین اجلاس دو روزه معاونین درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور شنبه و یکشنبه در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار