ساری /

30 درصد آب‌های سطحی مازندران در آینده مهار می‌شود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: با آغاز به کار سد مخزنی هراز و کانال چالوس نزدیک به 30 درصد آب‌های سطحی در مازندران مهار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در آیین آغاز فاز دوم عملیات اجرایی و انحراف آب به تونل سد مخزنی هراز گفت: با ورود به مازندران از منطقه امامزاده هاشم(ع) شاهد پروژه‌های بزرگ و عظیم عمرانی هستیم.

وی افزود: چهار خطه کردن محور هراز که پیشرفت زیادی را به خود می‌بیند و همچنین عملیات ساخت سد مخزنی هراز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سبب شده تا شاهد تلاش و کار شبانه‌روزی در این محور باشیم.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه عملیات اجرایی مترو آمل به تهران نیز با تجهیز کارگاه آغاز شد، تصریح کرد: پروژه بزرگ ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهری آمل نیز از دیگر اقدامات بزرگ در این شهرستان است.

وی با اعلام اینکه حجم کل مخزن سد هراز 230 میلیون متر مکعب طراحی شده است، تصریح کرد: این سد سهم بسیار مهمی در پیشرفت کشاورزی مازندران دارد.

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون داستان‌های عجیب و غریبی را در احداث این سد شاهد بودیم و گام‌های بزرگی در این بخش برداشتیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید اینکه در اجرای عملیات عمرانی سد هراز شاهد خدمات پنهان زیادی از سوی مسئولان هستیم، متذکر شد: نزدیک به پنج درصد از آب سطحی در مازندران مهار شده و 95 درصد به دریا می‌ریزد در حالی که در بسیاری از استان‌های کشورمان این آمار معکوس است که نتایج آن را می‌توان در خشک شدن دریاچه ارومیه دید.

این مسئول با اعلام اینکه طرح اشکال، ایراد و مشکل‌تراشی بی‌اساس در این پروژه مخاطرات زیادی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: همه مسئولان استانی و شهرستانی مصمم هستند تا هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری و به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها باشیم.

وی گفت: با آغاز به‌کار سد مخزنی هراز و کانال چالوس نزدیک به 30 درصد آب‌های سطحی در مازندران مهار می‌شود./ب


برچسب ها: آب ، سطح ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.