پرکره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گروه تروریستی داعش برای تحقق اختلافات قومیتی حمایت می‎شود

مشاور سابق رئیس دانشگاه آزاد گفت: امروز داعش برای تحقق اختلاف قومیتی و رسیدن به خاورمیانه‌ای بزرگ به صحنه آمده است.

"محمدحسین پرکره" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اتفاقات منطقه تئوری‌های تکراری است که توسط استکبار طراحی شده، اظهارداشت: استکبار جهانی راه‌های زیادی را برای اجرای طرح خاور میانه بزرگ و قدرت گیری اسرائیل پیاده کرده است که خوشبختانه هیچکدام به نتیجه نرسیده بنابر این طرح اختلافات مذهبی را دنبال می‎کند. 
 
وی تصریح کرد: طرح تشکیل گروه‌های طالبان، داعش، جیش العدل و گروه‌های کوچکتری مانند ریگی همه در یک راستا و با یک تئوری صورت گرفتند و هدف همه آنها ایجاد اختلاف مذهبی در منطقه بوده است. 
 
پرکره با بیان اینکه همه سرویس‌های اطلاعاتی استکبار آگاهند که قطب قدرت خاورمیانه ایران است،اظهار داشت: آنها وحدت مسلمانان را سدی در برابر، طرح خاورمیانه بزرگ که طرح ایدئولوژیک آن‌ها برای گسترش یهودیت است می دانند. 
 
وی با اشاره به این که حکومت شیعی ایران متکی به ولایت فقیه است، افزود: هدف اصلی همه این جریانات "ایجاد خلل در حکومت داخلی ایران برای رسیدن به حکومت در خاورمیانه" است و تنها زمانی به این طرح دست پیدا خواهند کرد که ایران را از میان راه برداشته واین یک خیال واهی بیش نیست.
 
پرکره با اشاره به این که عربستان ابزار دست استکبار است، اظهار داشت: تاریخ نشان داده که از سال‌های گذشته عربستان ابزار دست غرب بوده، سابقه پادشاهی عربستان و طرح تشکیل وهابیت به دست استکبار و انگلیس است. امروز غرب نفوذ ویژه‌ای در سلطنت عربستان داشته و این در صورتی است که عربستان هیچ قدرتی برای تصمیم‌گیری ندارد.

وی وجود چاه‌های نفت در عربستان را تنها عامل انتخاب غرب برای شارژمالی جریانات تکفیری دانست و بیان داشت: عربستان به خاطر وجود چاه‌های نفت در این سرزمین توانسته ابزار کاربردی برای استکبار باشد. 
 
پرکره با بیان اینکه ایران تعارض ایدئولوژیک با اسرائیل و غرب دارد، گفت: اسرائیل معتقد است که باید کشورها رابرای رسیدن به منافع  تسخیر کرد و این در صورتی است که ایران بر این باور بوده که می‌بایست از مستضعفان عالم حمایت کرد. امروز نیز داعش در این فضا برای تحقق ایجاد اختلاف قومیتی، درونی، فروپاشی و رسیدن به تشکیل خاورمیانه‌ای بزرگ به صحنه آمده است.   
 
وی با بیان این که فتنه 88 هم با همین هدف در ایران کلید خورد ادامه داد: فتنه 88 هم در همین راستا تعریف شده زیرا استکبار با ایجاد جنگ داخلی در عراق، سوریه، مصر توانست ورود کرده، ولی نمی دانست برای رسیدن به این هدف در ایران باید خواب ببیند.

پرکره افزود: اگر فتنه 88 یک یا دو ماه بیشتر به طول می‌انجامید یک گروهی مانند ریگی برای بر هم زدن نظم جامعه به میان آمده و اتفاقاتی بیشتر از منطقه را به سر ایران می‌آورد، ولی ما یک نقطه اتکایی داریم که در هیچ جای دنیا آن را ندارد، حضور جایگاه اصل به نام ولایت فقیه مدیریت و تدبیر را درکشور حاکم می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه اصل ولایت فقیه کمک شایانی برای ثبات ایران در فتنه 88 کرد، اظهار داشت: در ایران ارتباط اعتقادی مردم و ولایت فقیه توانست کشور را مدیریت کرده،زمانی که می‌گوییم رهبر معظم انقلاب ولی امر مسلمین است امروز ظهور و بروزش را در تمامی جامعه می‌بینیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیعه ، انگیزه ، مسلمین ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار