معاون ارزی و بین‌الملل بانک دی خبر داد

اخذ مجوزهای ارزی نوع دوم و سوم تا پایان امسال

معاون ارزی و بین‌الملل بانک دی از رقابتی شدن نرخ‌های سود تسهیلات ارزی در این بانک با هدف جذب سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک دی ، قرائتی معاون ارزی و بین‌الملل بانک دی با اشاره به برنامه‌های بانک برای جذب منابع ارزی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای اهداف رقابتی تدوین شده‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم نرخ‌های رقابتی داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه‌های ارزی را جذب کنیم.
 
وی همچنین از اخذ مجوزهای ارزی نوع دوم و سوم تا پایان امسال خبر داد و گفت: ان‌شاءا... با اخذ این مجوزها از بانک مرکزی بانک دی می‌تواند در همه فعالیت‌های ارزی به شکل گسترده‌ای ورود کند.
 
معاون ارزی و بین‌الملل بانک دی خاطر نشان کرد: همان‌طور که می‌دانید بانک مرکزی مجوزهای ارزی به بانک‌های جدید را در سه مرحله بر اساس امکانات، ظرفیت‌ها و کارکنان استخدام شده در بانک در حوزه ارزی و بین‌الملل اعطا می‌کند ما هم تاکنون مجوز شماره یک ارزی را از بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم.
 
او ادامه داد: مجوز مرحله اول که برای فعالیت‌های غیر بازرگانی است، فقط مجوزی برای افتتاح حساب ارزی و افتتاح حساب خودمان در خارج از کشور است.

  وی افزود :در این زمینه و با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که برای برقراری ارتباط با کارگزاران خارجی وجود دارد ما برای مشتریان خودمان حساب‌های ارزی را گشایش کرده‌ایم.

 در ادامه تصریح کرد : مورد دیگری که در این مجوز وجود دارد خرید و فروش ارز است که برای دانشجویان، توریست‌ها و بیمارانی است که برای معالجه به خارج از کشور رفته‌اند اما بانک مرکزی به علت محدودیت‌هایش، این مجوز اول را فقط به دو بانک تخصیص داده است که این امر نه تنها برای بانک ما، بلکه برای تمام بانک‌های دیگر چالش‌برانگیز شده است.
 
قرائتی یکی دیگر از خدمات مرحله اول را حوالجات دانست و افزود: در این زمینه هم به علت وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، فقط قادر به ارسال حوالجات به کشورهای خاصی هستیم. البته با بانک مرکزی صحبت‌هایی شده تا بتوانیم مجوز مرحله دوم ارزی را هم دریافت کنیم.

معاون ارزی و بین الملل بانک دی گفت : در مجوز مرحله دوم، بانک به عملیات اعتبارات اسنادی صادراتی و وارداتی ورود می‌کند و مشتریانی که در بخش تجارت بین‌الملل هستند جذب بانک می‌شوند. برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا سریعا مجوز مرحله دوم اخذ شود.
 
وی با بیان اینکه مجوز مرحله سوم نیز ورود به فاینانس و ریفاینانس است که در تلاشیم بعد از مجوز مرحله دوم، سریعا مجوز مرحله سوم هم اخذ شود، تصریح کرد: با دریافت این دو نوع مجوز، خدمات ارزی ما تکمیل می‌شود و حتما در تلاشیم در سال جاری این اتفاق بیفتد.
 
قرائتی درباره ایجاد شعبه ارزی و گسترش آنها نیز گفت: هشت شعبه در تهران و 10 شعبه در شهرستان‌ها انتخاب شده‌اند تا به ارائه خدمات ارزی به مشتریان اقدام کنند که البته هر چند که تمرکزمان بر انجام امور تخصصی در ستاد مرکزی است اما این شعب مرحله به مرحله افزایش می‌یابند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای ایجاد شعبه در خارج از کشوردارید؟ اظهار کرد: در بخش بین‌الملل علاوه بر پیگیری دو مجوز، برنامه‌های خاصی برای ایجاد شعبه در خارج از کشور داریم که البته بررسی‌های اولیه انجام شده و بزودی گام نهایی را برخواهیم داشت.

انتهای پیام /

برچسب ها: بانک ، دی ، ارز ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار