خاطره کارآگاهان جنایی؛

ماجرای قتل برای طلب 25 میلیون تومانی / خودکشی ناکام قاتل، راز جنایت را فاش کرد

یکی از افسران پلیس آگاهی یکی از ماموریت‌های ضمن خدمت خود را به عنوان یک خاطره بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ عصر یک روز گرم تابستان سال 84 از طریق پلیس ١١٠ وقوع یك فقره قتل به پلیس آگاهی شهرستان شوش دانیال(ع) گزارش شد.

بلافاصله عوامل نیروی انتظامی به محل وقوع قتل اعزام شدند که در بررسی ها مشخص شد جسد متعلق به مردی است كه از ناحیه سر با شلیك گلوله به قتل رسیده است و جنازه وی را در حاشیه جاده ترانزیتی اندیمشك به شوش در داخل گودالی انداخته بودند.

در ادامه با بررسی های به عمل آمده و بازرسی لباس های وی، با حضور بازپرس كشیك، مدارك شناسایی متوفی رویت شد و هویت جسد برای ماموران نیروی انتظامی مشخص شد که پس از آثاربرداری در محل و دیگر اقدامات با دستور بازپرس كشیك جسد به سردخانه و از آنجا برای بررسی به پزشكی قانونی شهرستان اهواز منتقل شد.

به دنبال شناسایی مقتول تلاش برای شناسایی قاتل یا قاتلین آغاز شد كه در مراحل اولیه تحقیقات، به یكی از فرزندان مقتول مظنون شده و با توجه به اینكه با مقتول اختلاف داشته به علت وضعیت خوب مالی مقتول كه در خرید و فروش آهن آلات در شهرستان شوش فعالیت داشت تقاضای ارث از مقتول کرده بود ضن ماموران بیشتر شد.

با كسب مجوز از مقام قضایی فرزند مقتول که فردی معتاد بود و اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت با هویت معلوم دستگیر و به همراه خودرو پراید متعلق به وی به پلیس آگاهی دلالت داده شد.

در مراحل اولیه تحقیق متوجه لكه های قهوه‌ای رنگی شبیه به قطره های خون كه بر اثر ماندگی تغییر رنگ داده شده باشند بر روی داشبورد خودرو توجه ماموران را جلب کرد.

در مرحله بعد نسبت به جمع آوری لكه ها اقدام و برای شناسایی لكه ها به آزمایشگاه جنایی پلیس آگاهی استان خوزستان ارسال شد كه در جوابیه آزمایشگاه جنایی قید شده بود، که لكه های جمع آوری شده لکه كاكائو است كه با عنایت به اختلاف مظنون به قتل با مقتول در خصوص ارث و میراث، تحقیقات جامع و كاملی از وی به عمل آورده و از سوی مقام قضایی رفع مظنونیت شد.

مجدداً تلاش در جهت شناسایی قاتل یا قاتلین از سر گرفته شده و تحققیات محسوس و نا محسوس را خصوصاً در محل كار مغازه مقتول و دیگر كاسبین به عمل آورده زیرا مقتول بنابر اطلاع و مشاهدات كاسبین در محل در هنگام حیات آخرین بار در محل كسب خود رویت شده بود.

تمامی تحقیقات به صورت نامحسوس در محل كسب مقتول و كاسبین اطراف معطوف و متمركز شد، تا اینكه در پی خبر فردی مطلع، مشخص شد بعد از آنکه مقتول محل مغازه خود (آهن آلات فروشی) را بسته است یك دستگاه خودروی سواری دوو سی یلو سفید رنگ در ابتدای خیابان محل كسب مقتول منتظر او بوده است و مقتول سوار بر آن شده و محل را ترك كرده است.

در پی اطلاع از این خبر تلاش برای یافتن خودروِ مذكور و شناسایی راننده آن آغاز شد و از تمامی دوستان، آشنایان و كسانی كه به هر نحوی با مقتول ارتباط داشتند، تحقیقات به عمل آمد تا بالاخره با تحقیقات نامحسوس فردی از همكارانِ مقتول كه در امر خرید و فروش آهن آلات در شهرستان اهواز مشغول فعالیت بوده، با هویت معلوم شناسایی شد.

وی صاحب یک دستگاه خودرو دوو سی یلو سفید رنگ بوده كه پس از شناسایی راننده خودرو با مجوز قضایی برای تحقیقات به پلیس آگاهی شوش دانیال(ع) دلالت شد.

در تحقیقات به عمل آمده، مظنون منكر داشتن هرگونه خودرو دوو شد که گروه تحقیق برای یافتن سرنخی از خودرو با مجوز قضایی خانه وی را مورد بازرسی قرار دادند و در جست وجوی خانه یك برگ قبض جریمه راهنمایی و رانندگی متعلق به یک دستگاه خودروی دوو پیدا شد که باعث اطمینان ماموران شد كه فرد دستگیر شده در قتل مقتول نقش داشته است.

با وجود كشف این مدرك كماكان مضنون منكر قتل و نقش وی در آن بود که با بازجویی های فنی و پیچیده چندین مرتبه به قتل معترف شد، اما کماکان جزئیات آن را بیان نمی كرد تا اینكه بلاخره در مراحل بازجویی بیان داشت كه دیگر خسته شدم و می خواهم حقیقت را بگویم و برای بیان حقیقت نیاز به بدنی پاك دارم و می خواهم قبل از گفتن حقیقت وضو بگیرم.

ساعت حدود 2 بامداد، زمانیکه متهم را برای گرفتن وضو برده می شد ، به محض رسیدن به كنتور برق، برای در دست گرفتن سیم های لخت كنتور به منظور خودكشی یورش برد كه قبل از هر اتفاق ناگواری با هوشیاری و با استفاده از فنون دفاع شخصی، قاتل را نقش بر زمین کرده و از خودكشی كردن وی جلوگیری به عمل آمد.

در ادامه متهم به قتل مقتول با استفاده از یك قبضه سلاح كمری ماكاروف و شلیك گلوله به سر مقتول معترف شد و انگیزه وی از قتل مقتول را طلبی به مبلغ ٢٥ میلیون تومان اعلام کرد و سلاح كمری به كار رفته از سوی قاتل نیز كشف شد كه در طویله ای در یکی از روستاهای شهرستان اهواز مخفی کرده بود.

سر انجام قاتل پس از اعزام به دادسرا و تشریفات قانونی آن بر حسب دستور قضایی به زندان فجر دزفول معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودکشی ، قتل ، قاتل ، حکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار