ستارگان آسمان ایران اسلامی/ 11

سردار شهید "حسین بصیر" مرد روزهای سخت جنگ

حاج حسین بصیر بعد از شرکت در عملیات "بدر" در عملیات‌های زنجیره‌ای "قدس" در سال 1364 شرکت داشت و با هدایت نیروهایش توانست پاسگاه‌های "بلالیه" و "ابولیله" عراق را تصرف کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.




سردار شهید "حسین بصیر" 


در شام غریبان عاشورای حسینی سال 1322 در یکی از روستاهای "فریدونکنار" به دنیا آمد. در سال 1341 برای انجام خدمت وظیفه به تهران اعزام شد و در آن‌جا به دلیل فعالیت‌های سیاسی و پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره) به پادگان منظریه قم تبعید شد.

او با رژیم پهلوی به طور گسترده و همه جانبه مبارزه می‌کرد، به همین خاطر چند بار دستگیر و روانه زندان شد.

از سال 1359 در جبهه حضور داشت و در عملیات "طریق‌القدس" و فتح "بستان" شرکت داشت و بار دیگر در بهمن ماه  1360 به جبهه اعزام و تا شهریور 1362 به عنوان بسیجی و به طور مستمر در جبهه‌ها بود.




در این مدت به عنوان جانشین فرمانده گردان در لشکر 25کربلا انجام وظیفه می‌کرد و در عملیات‌های فتح‌المبین،‌ بیت‌المقدس، رمضان، محرم و والفجر مقدماتی شرکت کرد.

در سال 1362 پس از عضویت رسمی در سپاه، فرماندهی گردان یا رسول(ص) لشکر کربلا را عهده‌دار شد و در عملیات والفجر 4و6 به سمت جانشینی تیپ یکم ویژه 25کربلا منصوب شد.

حاج حسین بصیر بعد از شرکت در عملیات "بدر" در عملیات‌های زنجیره‌ای "قدس" در سال 1364 شرکت داشت و با هدایت نیروهایش توانست پاسگاه "بلالیه" و "ابولیله" عراق را تصرف کند.




پس از عملیات "قدس"، گردان یا رسول(ص) به عنوان گردان نمونه مامور ادغام در لشکر 77خراسان شد.

بعد از اتمام مأموریت نیروهای گردان برای آموزش غواصی و کسب آگاهی برای انجام عملیات والفجر8 به منطقه"بهمنشیر" انتقال یافته و حاج حسین بشیر شخصاً آموزش نیروها در رودخانه را به عهده داشت.

در همین زمان به فرماندهی یکی از تیپ‌های عملیاتی لشکر ویژه 25 کربلا منصوب و بعد از تصرف شهر "فاو" به عنوان فرمانده محور عملیاتی انجام وظیفه می‌کرد و در حالی‌که شبانه روز دوشادوش رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی حضور داشت، بر اثر اصابت ترکش به قفسه سینه و بازو مجروح شد.


 


حاج بصیر در  19فروردین 1366 به قائم مقامی فرمانده لشکر 25کربلا منصوب شد و در عملیات کربلای 8 شرکت کرد.

سرانجام در 2 اردیبهشت 1366 در شب عملیات کربلای 10 بر فراز ارتفاعات ماووت خمپاره‌ای بر سنگر او فرود آمد و حاج حسین بصیر در سن 45 سالگی بعد از 7سال حضور مستمر در جبهه‌های نبرد و در شرایطی که امام حسین(ع) در عالم رؤیا به او وعده شهید شدن را داده بودند، به شهادت رسید.


 


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار