حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضا:

شاخص اعتدال و عدالت ولی خداست/ دشمن شناسی و دشمن ستیزی عین عقلانیت است

معاون اول دستگاه قضا گفت: دستگاه قضایی در یک حرکت جهادی می‌تواند به اهداف بلند خود برسد و منویات مقام معظم رهبری که خواست مردم نیز هست را محقق کند.

 به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدابراهیم رئیسی" با حضور در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید بهشتی در جمع خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی اظهار داشت: جلسه با خانواده شهدا تشریفاتی نیست، بلکه همراه خود پیام‌ها و سرفصل‌هایی از درس‌آموزی برای بازماندگان و همکاران در دستگاه قضا است.
 
وی ادامه داد: تقدیر از خانواده شهدا تقدیر از کرامت، شهادت، ایثار و ایستادگی در برابر دشمنان و حق‌شناسی و راه‌شناسی و محبت‌شناسی است.
 
حجت‌الاسلام رئیسی افزود: برگزاری این نشست‌ها همراه با پیامی برای همه مردم جامعه و وظیفه ما این است که مقام شهید و شهادت را مکرم بشماریم.
 
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در یک حرکت جهادی می‌تواند به اهداف بلند خود برسد و منویات مقام معظم رهبری که خواست مردم نیز هست را محقق کند که ما همواره برای گرفتن این روحیه از جایگاه شهادت و ایثار و مقاومت نیازمندیم.
 
معاون اول دستگاه قضا اضافه کرد: انسان همواره باید سپاسگزار درگاه حق باشد که این حمد و سپاس گاه سپاس بر نعمت‌هاست و گاه سپاس در مشکلات است، بنابراین هم در نعمت و هم در نقمت باید سپاسگزار حق بود.
 
وی با بیان اینکه شهدای عالیقدر ما به وجه جلاله نظر کردند و باقی ماندند، بیان داشت: در این روزگار که ما با امواج مخلتف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روبرو هستیم هرکس بر کشتی اهل(ع) بیت سوار شود نجات می‌یابد و اگر بخواهیم فکر و اندیشه‌ای در جهان ماندگار شود باید صبغه الهی پیدا کند  و یکی از شاخص‌های شهدای ما نظرکردن به وجه الله و اخلاص آنها بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: حق سه ساحت دارد اول حق شناسی و سپس گرایش و ایستادگی که شهدای ما جلوه حق خواهی و عدالتخواهی بودند، به طوری که اجرای عدالت سرلوحه وصیتنامه‌های شهدا بوده است.
 
وی تاکید کرد: امروز سخن از اعتدال است اما باید ببینیم شاخص اعتدال چیست؟ که اگر بخواهیم شاخص آن را معرفی کنیم باید ببینیم که چه کسی گام‌هایش را جای ولی خدا می‌گذارد و افراط گر و تفریط گر کسی است که از ولی خدا عقب و یا جلو بماند بنابراین شاخص عدالت و اعتدال ولی خداست.
 
وی تصریح کرد: شهید بهشتی عقیده داشت که اجرای قانون اسلام و حدود قصاص هم لازم است و هم مفید به طوری که ایشان در دفاع از حریم دین و ارزش‌های اسلامی سر از پا نمی‌شناخت و این در حالی است که امروز در جای جای کشور ما قضاتی متدین، اقنلابی و انگیزه دار وجود دارند که پای ارزش‌ها ایستاده‌اند چرا که ایستادگی بر ارزش‌ها و دشمن ستیزی و دشمن شناسی عین عقلانیت است.
 
معاون اول دستگاه قضا تاکید کرد: در سیره و سلوک شهید بهشتی و یارانش بی اعتمادی سختی به دشمن وجود داشت و امروز بیش از هر زمانی نیازمند آنیم که راه و روش و سلوک شهدا و شاخص خط امام(ره) که دلدادگی، اخلاص، مردمداری و اعتماد به مردم است را بشناسیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: خط امام(ره) خط دشمن شناسی و دشمن ستیزی و تبعیت از ولایت فقیه است و به گفته ایشان چنانچه پشت ولایت فقیه باشید به مملکت آسیب نمی‌رسد، بنابراین شاخص‌های خط امام ناشناخته و مبهم نیست.
 
گفتنی است؛ در این مراسم از ایثارگران و بازماندگان حادثه هفتم تیرماه تقدیر شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیسی ، شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار