تدارك آذربایجان شرقی برای ماه مبارك رمضان

صدا و سیمای مركز آذربایجان شرقی برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارك رمضان تدارك دیده است .

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان شبكه استانی آذربایجان شرقی برنامه هایی را برای مخاطبان پیش بینی كرده است .

برنامه" اوباشدانلیق (هنگام اذان صبح )" هر روز به صورت زنده به مدت 90 دقیقه،

ویژه برنامه "افطارلیق ( اذان گاهی عصر )" هر روز به صورت زنده به مدت 90 دقیقه ،

تریل خوانی قرآن كریم هر روز یك جزء بعد از اذان صبح و مناجات ،

ویژه برنامه شبهای قدر هر برنامه 210 دقیقه ،

ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت امام علی ( ع ) به مدت 180 دقیقه ،

ویژه برنامه روز قدس به مدت 240 دقیقه ،

تهیه و پخش ویژه برنامه عید سعید فطر به مدت 180 دقیقه ،

و تهیه و پخش گزارش از مساجد ، بیان احكام روزه ، مناجات‌خوانی و ادعیه ، وصیت‌نامه شهدا و بزرگان ، ارتباط تلفنی با استادان اخلاق و امامان جمعه ، دعاهای كودكان ، پخش فرازهایی از دعاهای ابوحمزه ثمالی و مناجات‌خوانی ، پخش نمایش های رادیویی متناسب با موضوع روز ، سبك زندگی اسلامی ، داستان های قرآنی و دینی و آشنایی مخاطبان با مفاهیم قرآنی و ایجاد نشاط معنوی از موضوعات برنامه های صدای مركز آذربایجان شرقی در ماه مبارك رمضان است.

سیمای این مركز نیز برنامه "بركت" سفره سی ( ویژه افطار ) هر روز به مدت 90 دقیقه ، ویژه برنامه سحری هر روز به مدت 70 دقیقه ،پخش زنده ترتیل قرآن كریم از مصلای اعظم حضرت امام خمینی ( ره ) هر روز به مدت 60 دقیقه ،برنامه "سلسبیل" برای هنگام اذان ظهر هر روز به مدت 40 دقیقه ،برنامه"سحریزخیر" هر روز به مدت 90 دقیقه ، پخش سخنرانی هر روز به مدت 30 دقیقه ، پخش زنده مراسم شبهای قدر هر برنامه به مدت 180 دقیقه ، سریال امام علی ( ع ) به زبان محلی در 22 قسمت 50 دقیقه ای ، تقویم و غیرت با موضوع عملیات در رمضان را برای این ایام تهیه كرده است. علاوه بر آن پخش برنامه های استقبال از ماه رمضان با عنوان های" پنجره "و "رمضان در آذربایجان" ، پخش دعاهای ماه مبارك ، پخش سریال 6 قسمتی "حالت سوم" ویژه شبهای قدر نیز در برنامه این ماه سیمای آذربایجان شرقی گنجانده شده است. احكام شرعی ، تفسیر های كوتاه از موضوعات اخلاقی و دینی با حضور كارشناسان معارف در برنامه ها ، تهیه گزارش های اجتماعی از آداب و فرهنگ رمضان درآذربایجان شرقی ، پخش ادعیه و مناجات متناسب با ماه رمضان ، تغذیه در رمضان ، مباحث شرعی و اخلاقی ، رمضان در جبهه ، اجرای مسابقه ، پخش كلام بزرگان درباره ماه مبارك رمضان ، حدیث و پیام سحر از مباحثی است كه در وِیژه برنامه‌های این مركز تبیین می‌شود.

تهیه و پخش گزارش از استقبال مردم از ماه مبارك رمضان ، آماده سازی و غبار روبی مساجد ، تهیه گزارش از نمایشگاه ضیافت ، كنترل بازار و مایحتاج عمومی ، تهیه گزارش از برنامه های قرآنی ویژه ماه مبارك رمضان ، ترغیب مردم برای كمك به زندانیان مالی ، پوشش خبری مراسم جشن گلریزان ، پوشش تصویری سفره های افطاری در مناطق مختلف استان ، شبهای قدر ، پخش اطلاعیه های مربوط به ماه مبارك رمضان ، پوشش خبری نماز عید سعید فطر و.... نیز از برنامه های پیش بینی شده در معاونت اطلاعات و اخبار در ماه مبارك رمضان است .


انتهای پیام/

برچسب ها: آذربایجان ، ماه ، مبارک ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار