برگزاری آخرین شب مراسم سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر

مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر عصر امروز شنبه از سوی کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند در مسجد بلال سازمان صدا و سیما یرگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛آخرین شب مراسم سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر عصر امروز شنبه در مرکز فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این مراسم منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان،حجت‌الاسلام احمد جنتی، علی اصغر آبخضر قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی، ‌محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و جمعی از مسئولین لشکری و خانواده شهدا در این مراسم حضور داشتند.

سیدمهدی نبی‌زاده همرزم شهید جواد سرافراز از اعضای حزب جمهوری، در این مراسم با اشاره به فاجعه تروریستی هفتم تیر اظهار داشت: حادثه هفتم تیر زاییده دشمنی دشمنان انقلاب بود. دشمنان از ابتدای انقلاب تلاش داشتند اجازه ندهند جمهوری اسلامی پا بگیرد و برای براندازی نظام تلاش کردند.
 
وی با بیان اینکه کودتا و جنگ تحمیلی تنها نمونه‌هایی از توطئه دشمنان انقلاب است، بیان داشت: امروز نه‌تنها دشمنان برای پیشرفت انقلاب مانع‌تراشی می‌کنند بلکه اقدام به اسلام‌هراسی نیز می‌کنند اما جوانان آگاه شده‌اند و اینگونه اقدامات تاثیری بر رشد اسلام و انقلاب نخواهد گذاشت.
 
نبی‌زاده با تاکید بر اینکه اگر در حکومت‌های دیگر این فاجعه تروریستی رخ می‌داد آن حکومت ساقط می‌شد، افزود: در این حادثه دلخراش برخی اعضای دولت وقت تا مرز شهادت پیش رفتند و حتی برخی نمایندگان مجلس با مجروحیت در صحن علنی مجلس حاضر شدند اما حکومت از هم نپاشید و دلیل آن این است که جمهوری اسلامی از استحکام و ثبات خاصی برخوردار است.
 
وی با ذکر خاطراتی از شهید جواد سرافراز، اظهار کرد: تشابهات بسیار زیادی بین رفتار و عملکرد شهید سرافراز با شهید بهشتی وجود داشت و باید با شخصیت این 72 تن آشنا شویم. شهید سرافراز معتقد به اسلام و انقلاب بود و دیگران را هم در جهت اهداف انقلاب ارشاد می‌کرد.
 
نبی‌زاده ادامه داد: زمانی که در هندوستان بودیم این شهید بحث امت و امامت را در حضور گروه‌های کمونیستی و مارکسیستی مطرح کرد و با صحبت‌های مستدل و شیوای خود بیان کرد که امت بدون وجود امامت و ولایت فقیه به جایی نخواهد رسید.
 
وی در پایان با بیان اینکه شهید بهشتی هیچگاه به دنبال خودمحوری نبود به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: روزی در حزب جمهوری بودیم و در بین دو نماز مغرب و عشاء مقام معظم رهبری وارد شدند و شهید بهشتی به سمت ایشان رفته و خواستند نماز دوم را اقامه کنند، همین رفتار نشان می‌دهد که شهید بهشتی هیچگاه به دنبال قدرت و مقام نبود بلکه به دنبال پیشرفت نظام جمهوری اسلامی بود.

در این مراسم از کتاب «حزب دیالمه» نوشته رحیم مخدومی رونمایی شد. همچنین حسن رحیم‌پورازغدی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری به سخنرانی پرداخت.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، آخرین ، شب ، مراسم ، هفتم ، تیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار