اصفهان/

خشکی زاینده رود و آلودگی هوا، تهدیدی است برای بناهای تاریخی شهر اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ادامه خشکی زاینده رود موجب فرونشست زمین و در نهایت سبب شکستگی آثار تاریخی شهر اصفهان می شود گفت: آلودگی هوا نیز باعث تشکیل باران های اسیدی خواهد شد که آثار تاریخی این شهر را تهدید می کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محسن مصلحی که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور تبادل نظر با اعضای شورا و شهرداری شهر اصفهان حاضر شده بود افزود: همکاری بین مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی بسیار کمتر از دیگر سازمان ها است.

وی گفت: در تعامل با مدیریت شهری می توانیم راه های جدیدی برای حفظ میراث فرهنگی با شهرداری پیدا کنیم و در اختیار نسل های آینده قرار دهیم. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه افزود: نه اداره کل میراث فرهنگی باید سدی برای توسعه شهری شود و نه شهرداری ها در برنامه ریزی و توسعه شهری میراث فرهنگی را مثل سال های گذشته قربانی کنند.

مصلحی با اشاره به 20 هزار اثر تاریخی در شهر اصفهان گفت: برای حفظ و بازسازی این بناها، اندک اعتباری در نظر گرفته شده است که برای حفاظت و بهره برداری از این بنا های تاریخی همکاری بخش خصوصی بخصوص شهرداری ها لازم است.

همچنین شهردار اصفهان در این جلسه، تعامل و تفاهم بین میراث را بر خلاف گفته برخی رسانه ها خوب و قوی اعلام و گفت: تاسیس سازمان بهسازی و نوسازی شهداری اصفهان در سال 74 و بهسازی و نوسازی 100 طرح در بافت های تاریخی از 1700 هکتار بافت تاریخی این شهر مصداق این ادعا است.

سید مرتضی سقائیان نژاد با انتقاد از اینکه ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هر شهر کشور متفاوت است تصریح کرد: بسیاری از مسائل میراثی در شهرهای دیگر حل شده اما مسائل میراثی در اصفهان همچنان حل نشده است.


انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، خشکی ، زاینده ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.