برپایی "مسابقه قرآنی" در ماه مبارک رمضان در شبکه سحر

بینندگان کردزبان شبکه سحر ماه رمضان امسال نیز همچون سال های گذشته، شب های نورانی این ماه مبارک را با برنامه "مسابقه قرآنی" سپری می کنند.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از  روابط عمومی شبکه سحر؛ رضا قوامی تهیه کننده برنامه "مسابقه قرآنی" (ساباتی نور) از تهیه و پخش این برنامه در 30 قسمت 45 دقیقه ای گفت: این برنامه با محوریت تلاوت قرآن کریم و ایجاد فضای معنوی در بین مخاطبان کردزبان در ایام ماه مبارک رمضان پخش می شود و تعداد زیادی از بینندگان شبکه سحر از ایران، عراق، ترکیه و کرد زبانان سایر کشورهای جهان برای شرکت در این مسابقه تلویزیونی اعلام آمادگی کرده اند.

وی به رقابت شرکت کنندگان در سه بخش "وقف و ابتدا"، "تجوید" و "صوت و لحن" اشاره کرد و افزود: در این برنامه هر شب 3 نفر شرکت کننده حضور دارند که ابتدا آیات برگزیده را تلاوت می کنند و سپس داوران برنامه در هر بخش به ارزیابی عملکرد آنها می پردازند.

 در بخش ارزیابی شرکت کنندگان، ماموستا عبدالکریم خجسته از طریق ارتباط زنده تصویری با مرکز مهاباد، داوری بخش "وقف و ابتدا" را بر عهده دارد، احمد خالدی در استودیوی برنامه در تهران بخش "تجوید" را داوری می کند و ماموستا عبدالقادر احمد نیز داور بخش "صوت و لحن" است و طی ارتباط زنده از استودیوی اربیل عراق به ارزیابی عملکرد شرکت کنندگان می پردازد.

قوامی در مورد تعیین برندگان این مسابقه نیز گفت: این مسابقه در 20 شب اول به صورت مقدماتی برگزار می شود و برترین های این شب ها به مرحله بعدی یعنی نیمه نهایی رفته و طی 9 شب به رقابت می پردازند. آخرین مرحله این مسابقه یعنی فینال آن نیز با حضور 5 شرکت کننده برگزیده و همزمان با عید سعید فطر برگزار خواهد شد.
 
تهیه کننده برنامه "مسابقه قرآنی" در پایان گفت: "تلاوت های مجلسی" و "گزارش محافل قرآنی" آیتم های دیگر این برنامه هستند. در بخش اول، تلاوت های مجلسی برگزیده از قاریان برجسته ایرانی، مصری و سایر قاریان بین المللی پخش می شود. در بخش دوم نیز گزارش های متنوعی از برگزاری محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف کردستان ایران و عراق تهیه و پخش خواهد شد.
 
عبداله عابدی اجرای برنامه "مسابقه قرآنی" را بر عهده دارد و مصطفی قوامی و علی اکبر اسماعیل زاده نیز دستیاران تهیه آن هستند.
 
برنامه "مسابقه قرآنی"، در ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت 19:45 به وقت تهران به صورت زنده روی آنتن سیمای کردی شبکه سحر می رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شبکه ، سحر ، آیات ، تلاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار