بوداييان با مسلمانان در ميانمار درگیر شدند

منابع آگاه در میانمار امروز چهارشنبه از تیراندازی پلیس این کشور برای پراکندن معترضان بودایی و مسلمان خبر دادند که در خیابان های شهر ماندالای دومین شهر بزرگ این کشور با یکدیگر درگیر شده بودند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ منابع آگاه در میانمار امروز چهارشنبه از تیراندازی پلیس این کشور برای پراکندن معترضان بودایی و مسلمان خبر دادند که در خیابانهای شهر ماندالای دومین شهر بزرگ این کشور با یکدیگر درگیر شده بودند. 

در خشونتهای شب گذشته شهر ماندالای دست کم پنج تن زخمی شده اند که یکی از آنها یک افسر پلیس بوده است . 

یکی از شاهدان ساکن منطقه مسلمان نشین شهر ماندالای به این خبرگزاری گفت در پی انتشار شایعاتی مبنی بر تعرض به یک زن بودایی از سوی مالک مسلمان یک فروشگاه در شهر ، گروهی از بوداییان اواخر شب گذشته در خیابان های شهر تجمع کردند . 

به گفته شاهدان پلیس سعی کرد با مداخله میان دو گروه آنها را پراکنده سازد، ولی در نهایت معترضان با هم و با ماموران پلیس درگیر شدند و به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند . 

به موجب این گزارش معترضان بودایی تا قبل از موفقیت پلیس در کنترل اوضاع و برقراری نظم ، مغازه ها را غارت کردند و تعدادی خودرو را آتش زدند ولی تا ساعات بامداد امروز بودایی ها هنوز در خیابانهای نواحی مسلمان نشین ماندالای در حال گشت زنی بودند . 

میانمار از ژوئن سال 2012 شاهد درگیری های خشونت بار میان جوامع بودایی و مسلمان این کشور بوده است . در این درگیری ها تاکنون بیش از 200 تن کشته و دست کم یکصد و چهل هزار تن آواره و بی خانمان شده اند . اغلب قربانیان این خشونتها مسلمان هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار