وزير بهداشت در مراسم معارفه معاون دانشجویی و فرهنگی؛

دانشجویان را با واگذاری مسئولیت‌ها، برای فراگیری مدیریت و حضور در جامعه آماده کنیم/تاکید بر ضرورت کاهش مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی

وزير بهداشت در مراسم معارفه دكتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: اگر نگاه ما به دانشجو ابزاري نباشد مي‌توانيم با مشاوره درست و مسئوليت دادن به دانشجويان در امور مختلف و مربوط به خودشان، آنها را در فراگيري مديريت و حضور در جامعه آماده كنيم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ سیدحسن هاشمی ضمن بیان این مطلب از تشکیل شورای فرهنگی در معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه متشكل از افراد برجسته فرهنگی كشور خبر داد و گفت: امیدواریم با حضور دكتر فراهانی به زودی شاهد نتایج عملی تشکیل این شورا باشیم.

هاشمی با تأكید بر اینكه در حوزه دانشجویی مسئولیت سنگینی را به عهده دارید تاکید کرد: باید بیشتر به مأموریت‌ها و منابعی كه برای آنها دیده شده است، فکر کنید.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب كه با حضور معاون جدید فرهنگی و دانشجویی، این معاونت دچار تغییر و تحول بخصوص در كیفیت خواهد شد به تجارب فرهنگی و قرآنی دکتر فراهانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با وجود این تجارب، در حوزه خوابگاه‌ها اقدامات خوبی انجام شود و مشكلات به حداقل برسد.

هاشمی توجه به برنامه‌ریزی صحیح، توجه به مسائل رفاهی دانشجویان، تربیت بدنی و توجه به برنامه‌های هنری را زمینه های جذب دانشجویان ذكر كرد و افزود: رابطه ما مثل رابطه روحانیت با مردم است و چه بسا این رابطه به لحاظ ارتباط با جان مردم نزدیك‌تر و حساس‌تر است.

وی خواستار همفکری و تعامل همه مدیران و کارشناسان این معاونت برای ایجاد فضای با نشاط و ارتباط مثبت بین دانشجویان و مدیران شد و افزود: با وجود فضای بانشاط و تعامل مناسب و مطلوب، مشكلات دانشجویان مطرح و حل می شود.

هاشمی در پایان اظهار امیدواری كرد: دكتر فراهانی با كمك كارشناسان این معاونت در زمینه های فرهنگی و رفاهی گام‌های خوبی بردارند و همان گونه كه شایسته ملت و كشور و نظام جمهوری اسلامی است، انجام وظیفه كنند.

بر اساس این گزارش، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این جلسه به بیان مشكلات مربوط به این حوزه پرداخت و گفت: اگر بستر مناسب در این حوزه نداشته باشیم، دانشجویان نمی توانند با آرامش به آموزش علم و دانش بپردازند.

فراهانی با تاکید بر این که باید به لحاظ رفاهی و فرهنگی بستر خوبی فراهم كنیم، گفت: با کمک گرفتن از صندوق رفاه می توانیم بخشی از مشكلات دانشجویان را مرتفع کنیم.

وی افزایش خوابگاه های دولتی، پرداختن به برنامه های فوق برنامه و تربیت بدنی و افزایش سرانه كلی برای فراهم کردن زمینه برای آموزش هر چه بهتر دانشجویان را از برنامه های معاونت فرهنگی و دانشجویی ذکر کرد و گفت: امیدواریم با مدیران و كارشناسان با انگیزه در این معاونت بتوانیم در این حوزه تحولی را در جهت تعالی ایجاد كنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار