قزوین/

شکارچیان غیر مجاز در بند محیط‌بانان طارم سفلی

مدیرکل محیط زیست استان قزوین از دستگیری اعضای دو گروه شکارچی غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

صدرالدین علیپور اظهار داشت: مأموران اجرایی یگان حفاظت منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع طارم سفلی طی دو شبانه روز گذشته در حین گشت وکنترل حوزه استحفاظی موفق به دستگیری دو گروه از شکارچیان غیر مجاز شدند.

علیپور تصریح کرد: در نخستین عملیات انجام شده ماموران یگان حفاظت سرمحیط بانی طارم سفلی موفق به دستگیری یک نفر متخلف و یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی 270 و ده تیر فشنگ مربوطه و یک دوربین شکاری شدند که پس از بازجویی مقدماتی و تنظیم صورت‌مجلس تخلف فرد متخلف دستگیر و جهت رسیدگی به پرونده تخلف تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: این شکارچی غیر مجاز از شکارچیان باسابقه تخلف در منطقه است که چند بار گزارش تخلف وی پیگیری شده بود ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده بود که در این عملیات به دام محیط‌بانان زحمت‌کش منطقه افتاد و از این بابت خوشحالیم که قبل از شکار فرد متخلف دستگیر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: در روز دوم عملیات گشت و کنترل ماموران اجرایی منطقه پس از گشت و کنترل و دوربین کشی مناطق متوجه حضور چهار نفر شکارچی غیر مجاز در منطقه دربند سنگان شدند که بلافاصله صدای شلیک چهار تیر به گوش رسید و ماموران پس از طی مسافتی طولانی در مسیرهای صعب‌العبور و صخره‌های مرتفع این منطقه به شکارچیان نزدیک شدند که دو نفر از آنها اقدام به فرار کردند و دو نفر دیگر دستگیر شدند.

غلامرضا جهان تیغ یادآور شد: از این شکارچیان که لباسهایشان کاملا آلوده به خون یک راس کل وحشی شکار شده بود ،یک کوله پشتی برزنتی و دو دستگاه دوربین شکاری و سه تیر فشنگ ساچمه زنی و دو تیر فشنگ گلوله زنی مربوط به سلاح برنو و لاشه یک راس کل وحشی شکار شده کشف و ضبط شدو.با توجه به تاریک شدن هوا متخلفان دستگیر شده به همراه ادوات شکار به سرمحیط‌بانی سیردان اعزام و در روز بعد به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

جهان تیغ به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به صورت شبانه روزی مشغول گشت‌زنی و حفاظت از حیات وحش و عرصه های طبیعی هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف طبق مقررات برخورد خواهند کرد و از تمامی شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید مراتب را به یگان حفاظت اداره کل محیط زیست قزوین و ادارات تابعه شهرستانی اطلاع دهند/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.