احتمال جریمه دومین بانک آلمانی توسط آمریکا به اتهام مبادلات مالی با ایران

مقامات یک بانک آلمانی گفته اند، این بانک به اتهام مبادلات مالی با ایران، در معرض جریمه 600 تا 800 میلیون دلاری قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله: "کامرس‌بانک" آلمان امروز اعلام کرد، مقامات آمریکایی از این نهاد بانکی به دلیل معامله با کشورهایی چون ایران انتقاد کرده‌اند.

"کامرس‌بانک" از سوی آمریکا متهم شده است که از طریق شرکای خود در این کشور، برای چند شرکت ایرانی و سودانی مبادلات مالی انجام داده است.

در گزارش معاملاتی این نهاد بانکی مربوط به سال ۲۰۱۳ آمده است که دادستانی نیویورک، وزارت دادگستری آمریکا و چند نهاد مسئول دیگر در آمریکا در این مورد تحقیق کرده‌اند که آیا این بانک مقررات تحریم علیه ایران، سودان، کره شمالی، برمه و کوبا را نقض کرده است یا خیر.

در این گزارش همچنین آمده است که این بانک احتمالا مجبور به پرداخت جریمه‌ای سنگین شود. طبق قوانین آلمان این گونه نقل و انتقالات مالی غیرقانونی محسوب نمی‌شود.

در گزارش معاملاتی "کامرس‌بانک" تاکید شده است که این بانک در مجموع برای دعواهای حقوقی ۹۳۴ میلیون یورو در نظر گرفته است. این بانک قادر خواهد بود که با پرداخت جریمه نقدی از اعلام جرم علیه خود در آمریکا جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار