مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تشکیل کارگروه مشترک تجاری سازی میان مجلس و دانشگاهها

کارگروه مشترک تجاری سازی فی مابین کمیسیون صنایع و معادن مجلس و تعدادی از دستگاهها و دانشگاهها تشکیل شد.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با هدف بررسی چالش‌ها و رفت موانع تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی و فناوری‌های تولیدشده توسط شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری کارگروه مشترکی با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس عضو کمیسیون صنایع و معادن و نیز عضویت معاونین پژوهشی و فناوری وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و علوم تحقیقات و فناوری و همچنین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.

وی افزود: نخستین جلسه این کارگروه دوشنبه هفته گذشته به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید و مقرر گردید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان دبیرخانه کارگروه نسبت به تداوم فعالیت این کارگروه فعالیت نماید. 

قادری فر تصریح کرد: دومین جلسه کارگروه‌ دوشنبه هفته آینده 23 تیرماه 93 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: بررسی چالش‌های فراروی تجاری سازی محصولات دانش بنیان، بررسی رفع موانع تولید انبوه و استفاده از محصولات با فناوری ایرانی توسط دستگاهای اجرایی و بسته سازی و فرهنگ سازی برای بازارسازی محصولات ایرانی از جمله اهداف این کارگروه به شمار می‌رود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.