تبریز/

کاهش کلسترول خون با مصرف نخودفرنگی

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نخودفرنگی منبع خوب پکتین و فیبرهای غذایی بوده و میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

 اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: فولیک اسید و ویتامین ب6 در نخود فرنگی از سلامت سیستم قلبی ـ عروقی حفاظت می‌کنند و در واقع فولیک اسید برای عملکرد سیستم قلبی ـ عروقی بسیار مهم است.

 وی تشریح کرد: نخود فرنگی منبعی غنی از آهن و مواد معدنی ضروری برای عملکرد طبیعی سلول های خونی است که کمبود آنها باعث کم خونی،‌ خستگی و کاهش سیستم ایمنی بدن را در پی دارد.

نقشی ادامه داد: نخود فرنگی منبعی خوب از ویتامین ب1، ب2، ب3 و ب6 بوده که همه این ویتامینها برای سوخت و ساز چربی، پروتئین و کربوهیدرات ضروری است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: نخودفرنگی از جمله حبوباتی است که هم به صورت پخته و هم خام ‌جزء سبزیجات تازه محسوب می شود.

 وی اظهار داشت: نخودفرنگی کالری کمی دارد و مصرف آن برای افرادی که قصد کاهش وزن فابل  توصیه است.

نقشی نخودفرنگی را در جلوگیری از تخریب بافت های استخوانی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: استفاده از این ماده‌ مغذی برای پیشگیری از تخریب بافت‌های استخوانی، تصلب شرایین، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان لازم و ضروری است. 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: مصرف ، نخود ، فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.