لطیفی: اسکولاری مردی نیمه دیوانه است/برزیل دیگر ستاره‌ای نداشت که به آن تکیه کند

کارشناس فوتبال کشور گفت: برزیل مبنایش ستاره محور است و این برزیل ستاره‌ای نداشت که به آن تکیه کند نهایت چنین فاجعه‌ای رخ داد.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدای جام گفتم که این برزیل حقش نبود که حتی تا این مرحله پیش بیاید و جز 4 تیم شود. اگر تا اینجا هم پیش آمد تنها به خاطر حمایت داوران از این تیم و امتیاز میزبانی‌اش بود.

کارشناس فوتبال افزود: وقتی به جام‌هایی که برزیل آورده است نگاه کنیم می‌بینیم در تمام ادوار این تیم تکیه بر ستاره‌های خود داشته است و فرق برزیل آن زمان با الان نبود ستاره‌های این تیم است.

وی ادامه داد: نبوغ ستاره‌ها بود که این تیم را قهرمان می‌کرد اما اسکولاری توجهی بیش از اندازه به بازیکنان متوسط داشت و این تیم با نبود ستاره‌ مواجه بود.

کارشناس فوتبال بیان کرد: برزیل تیمی بود که مقابل تیم ضعیف کامرون هم ضعف داشت و به سختی مقابل این تیم به پیروزی رسید. این تیم به هم ریخته مقابل تیم بسیار آماده آلمان حرفی نداشت. آلمان با بازی منظمی که داشت و بازیکنانی که به تیم اضافه کرد خلاقیت و نبوغ ایجاد کرد و برزیل را له کرد.

لطیفی افزود: تیمهای آلمان در 3 چهار سال گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و این امر به انسجام تیم ملی آلمان بیشتر کمک کرد. تمام بازیکنان ملی آلمان در لیگ خود بازی می‌کنند و این باعث می‌شود تا آلمان‌ها راحت‌تر با هم هماهنگ شوند.

اضافه کرد: زمانی که برزیل اولین گل را دریافت کرد همه چیز از هم پاشید و بایکنان روحیه خود را از دست دادند. آنها می‌دانستند اگر به آلمان ببازند تحت فشار تماشاچیان خود قرار می‌گیرند.
 
همچنین لطیفی درخصوص عملکرد مربی برزیل گفت: مردم برزیل هرگز اسکولاری را به خاطر بازیکنانی که خط زد و آنها را از همراهی تیمشان محروم کرد نمی‌بخشد. داوید لویز دسیلوا بازیکنانی هستند که برای اسکولاری جانشینی ندارند. نبود سیلوا حتی نسبت به نیمار برای برزیل تاثیرگذارتر بود. سزار کمتر از بقیه در باخت تیمش نقش داشت و شاید تنها در یک یا دو گل که خورد نقش داشت. اسکولاری به خاطر کارهای عجیب و غریبی که انجام می‌دهد یک فرد نیمه دیوانه است.

وی ادامه داد: روح آلمانی معروف است که هرگز شکست را باور نمی‌کند و روحیه آنها بود که توانست بر روحیه ضعیف و شکست‌پذیر برزیل غلبه کند و چنین فاجعه‌ای به بار‌ آورد.

لطیفی در پایان خاطر نشان کرد: برزیل تا ابد مبنایش بر اساس ستاره‌ محور است و تنها نقش مربیان کنار هم گذاشتن این ستاره‌ها و نظم بخشیدن و در کنار هم قرار دادن این بازیکنان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: برزیل ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
meysam
۱۵:۲۳ ۱۸ تير ۱۳۹۳
کشور ما که این همه کارشناس داره و درباره کشورهایی چون برزیل و اسپانیا و غیره نظر میده من موندم چرا فوتبال کشورمون اینقدر عقب مونده هست. لطفا این نظرهارو ندید. اول فوتبال خودمونو ببینید.
آخرین اخبار