استراتژی مدونی برای بازیافت پسابها وجود ندارد

استراتژی مدونی برای اجرای طرح‌های بازیافت پسابها و استفاده مجدد از پسابهای صنعتی و جلوگیری از آلودگی منابع آب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با وجود این که کشور ایران در اقلیم خشک و نیمه خشک وجود دارد و کمبود منابع آب (کشاورزی، صنعتی، شرب) یکی از معضلات فعلی آینده کشور خواهد بود، استراتژی‌های مدون و به روز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، بازیافت پساب‌ها و استفاده مجدد از پساب‌های صنعتی و جلوگیری از ‌آلودگی منابع آب وجود ندارد.

پیمان فقیه نوبری کارشناس محیط زیست در این خصوص گفت: در مدیریت منابع آب هنوز استفاده از متخصصان خبری نیست. به طوری که در ایجاد فضای سبز پارک‌ها و  درختکاری شهری هنوز چمن کاری در کنار دریاچه‌ها به چشم می‌خورد.

وی افزود: میزان‌ آب مورد نیاز برای آبیاری هر متر مربع چمن 5 لیتر در هفته است که به د لیل میزان تبخیر بالا در تابستان میزان آبیاری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: کاشت درختان مثمر مانند زردآلو با قطر30سانتی متر نیازمند 4 لیتر آب در روز است بنابراین به جای آبیاری 6متر مربع چمن می‌توان آب مورد نیاز یک درخت مثمر متوسط را تأمین کرد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 50 کشور جهان دچار کمبود جدی آب هستند، افزود: بسیاری از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها  با سموم دفع‌آفات کشاورزی، ضایعات صنعتی و مدفوع انسانی آلوده شده‌‌اند.

وی تصریح کرد: به جز استان‌های شمالی کشور تقریبأ تمامی مناطق ایران از چندسال گذشته گرفتار خشکسالی و در نتیجه کمبود آب هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازیافت ، پساب ، الودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار