تبریز/

دانشگاه تبریز از نظر تولید مقالات ISI شش برابر رشد دارد

رییس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه از نظر تولید مقالات علمی منتشر شده در ISI شش برابر رشد دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،پور محمدی دراولین نشست شورای فناوری دانشگاه تبریز، اظهارکرد: جامعۀ امروز به سرعت در مسیر پیشرفت در حرکت است و اگر دانشگاه می خواهد در قافله پیشرفت علمی و پژوهشی جامعه نقش تعیین کننده ای ایفا کند، باید در بحث فناوری و تبدیل علم به تکنولوژی پیشرو باشد.

وی جایگاه و نقش دانشگاه های آینده را متفاوت از دانشگاه های سنتی و امروزه عنوان کرد و افزود: کشور ما از نظر تولید علم، رتبه 15 دنیا را در اختیار دارد، اما از نظر فناوری در رتبه 70 تا 80 قرار دارد که این امر اصلا خوشایند و مطلوب نیست.

پورمحمدی گفت: باید با تبدیل دانش به فناوری، جایگاه فناوری دانشگاه تبریز را در ایران و دنیا بالا ببریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست، شورای فناوری را بازوی قدرتمند تبدیل چرخه علم به فناوری دانست و گفت: شورای فناوری به منزله اتاق فکری برای گسترش امور و سیاست گزاری بهتر است و دانشگاه به عنوان متولی این امر وظیفه دارد تا تمام توان خود را در تبدیل علم و تحقیق به محصول و ثروت به کار گیرد.

محمد مقدم واحد با بیان اینکه سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این است که دانشگاه ها 20 درصد از هزینه های خود را از طریق درآمدزایی تامین کنند، اظهار کرد: در این راستا با بسیاری صاحبان صنعت، ارگان های مربوطه و موسسات ذیربط تعاملات بسیار مفیدی انجام گرفته است.

مهدی قاسمی کاکرودی، رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تبریز هم جایگاه مراکز رشد واحدهای فناوری در دانشگاه ها را تبیین کرده و بر ضرورت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی از طریق برنامه ریزی و سیاست گزاری تاکید کرد .

شورای فناوری دانشگاه تبریز در راستای برنامه ریزی برای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه، تشکیل شده است./س
 
 
برچسب ها: دانشگاه ، تبریز ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.