طی بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان مطرح شد

تأکید شورای نگهبان بر اهتمام خود برای پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، بر اهتمام خود برای پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام تاکید کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، این شورا با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، بر اهتمام خود برای پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام تاکید کرد.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است:  
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
پیروزی انقلاب اسلامی ثمره سال‌ها مجاهدت و جانفشانی انسان‌های آزادی‌خواه و پاک سیرتی بود که به ندای حق‌طلبی عالمی ربانی لبیک گفتند و تشکیل جمهوری اسلامی با رأی قاطع مردم در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تکمیل کننده این حرکت خدایی بود که الگوی جدید و بی‌بدیلی را به خداجویان و عدالت‌خواهان سرتاسر دنیا ارائه کرد.
 
جمهوری اسلامی به عنوان نظامی مبتنی بر توحید و مردم‌سالاری مبانی فکری و عملی نظام سلطه را به چالش کشید و روشی نوین برای سعادت واقعی بشریت را نوید داد.
 
به لطف خداوند متعال و دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) و مجاهدت عالمانی سترگ و ایستادگی ملت بزرگ ایران قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاقی برای ملت و مبنای استحکام نظام نوپای جمهوری اسلامی به تأیید رسید.

شورای نگهبان به موجب اصولی از قانون اساسی تأسیس شد و وظیفه خطیر صیانت از قانون اساسی نظام از انحرافات و حفظ آن در مدار اسلام بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شد. 

شورای نگهبان در سالروز تأسیس این نهاد مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان عماد دین و ملت، راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران، سد کرده است، بار دیگر بر اهتمام خود برای پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام تأکید می‌کند و به درگاه خداوند متعال شکرگزار است که توانسته طی بیش از سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تفضلات الهی، توفیق پاسداری از شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نظارت مستقل، مؤثر و کارآمد بر انتخابات را داشته‌ باشند. 

تلاقی سالروز تاسیس شورای نگهبان با ماه ضیافت الهی را گرامی می‌داریم و با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی میثاقی دوباره می‌بندیم و امیدواریم در سایه تأییدات حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداه) و رهنمودهای نایب برحقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیش از پیش بتوانیم نقش خطیر خویش را در دفاع از اسلام و قانون اساسی ایفا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار