اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آیا کلیه قرارهای صادره در ارتباط با مواد مخدر، قابل تجدیدنظر است؟

یک حقوقدان گفت: کلیه قرارهای صادره در ارتباط با مواد مخدر، که در حدود مقررات آیین دادرسی کیفری و قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب (قانون احیای دادسراها) باشد، قابل تجدیدنظر است.

"عباس اسدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با تجدیدنظرخواهی آراء مواد مخدر در حقوق کیفری ایران ظهار داشت: تجدیدنظرخواهی از آرای کیفری، از موضوعات مهم و اساسی در آیین دادرسی کیفری بوده و در احقاق حقوق اصحاب دعوی و اجرای عدالت نقش مؤثر و سازنده‌ای دارد.
 
وی ادامه داد: کلیه قرارهای صادره در ارتباط با مواد مخدر، در حدود مقررات آیین دادرسی کیفری و قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب (قانون احیای دادسراها) قابل تجدیدنظر است.
 
اسدی تصریح کرد:  با توجه به ماده 32 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، احکام صادره در خصوص مواد مخدر قطعی و لازم‌الاجرا است؛ به جز احکام اعدام که حتماً باید به تأیید رئیس دیوانعالی کشور و یا دادستان کل کشور برسد.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اصل دادرسی منصفانه و عادلانه و حقوق دفاعی متهم و اصل رسیدگی دو درجه‌ای،  ماده 32 قانون، دادستان کل کشور را تأییدکننده مجازات اعدام دانسته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار