تظاهرات‌های گسترده جهانی در حمايت از مردم بی‌دفاع غزه/ پرچم اسرائیل در مصر به آتش کشیده شد

با ادامه تجاوز اسرائیل علیه غزه، در بسیاری از کشورهای جهان برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه و ملت فلسطین تظاهرات برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین؛ صدها نفر در شهر بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین را در دست داشتند و با حمل پلاکاردهایی، در اعتراض به کشتار کودکان، خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی شدند. تظاهرکنندگان در میان تدابیر امنیتی شدید، در اطراف ساختمان سفارت اسرائیل تجمع کردند. در این حال کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین تجاوز اسرائیل علیه غزه را محکوم کرد. وی گفت ما به صلح و آتش بس در خاورمیانه و پایان دادن به قتل شمار زیادی از غیرنظامیان که بسیاری از آن ها کودک هستند، دعوت می کنیم. 

تظاهرات مشابهی در شهرهای فرانسه از پاریس گرفته تا لیل، لیون و تولوز برگزار شد. در این شهرها شماری از فرانسوی ها و عرب ها تظاهرات و همبستگی خود را با غزه اعلام کردند. پنجاه سازمان از جمله سازمان های چپگرای غیردولتی خواستار توقف فوری حمله به غزه و مجازات فوری اسرائیل شدند. 

این صحنه در نواکشوت پایتخت موریتانی نیز تکرار شد. به طوری که تظاهراتی در این شهر در حمایت از غزه برگزار شد. این تظاهرات را حزب الرفاه موریتانی برگزار کرد. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار لغو همه توافق ها با اسرائیل شدند. 

یکی از تظاهرکنندگان گفت مردم موریتانی همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام می کند و از همه دولت های عربی می خواهد همه توافق ها با رژیم صهیونیستی از جمله کمپ دیوید و وادی عربه را لغو کنند. 

در هند نیز تظاهرات برگزار شد و تظاهرکنندگان کشتارهای اسرائیل را محکوم کردند. در دهلی نو و بمبئی و دیگر مناطق هند تظاهرات مشابهی برگزار شد. تظاهرکنندگان یادداشت های اعتراض آمیز علیه کشتارهای اسرائیل به دفتر سازمان ملل متحد ارائه کردند. 

نمایندگان مجلس ترکیه هم دیروز به منظور محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در آنکارا تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. شمار زیادی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه و چند تن از نمایندگان حزب جمهوریت خلق از مجلس ترکیه به طرف سفارت اسرائیل در آنکارا راهپیمایی کردند. 

در مسیر راهپیمایی شماری از مردم نیز به آنان پیوستند. 

مراد ییلدیریم نماینده چوروم (‌از حزب عدالت و توسعه ) و رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین در سخنانی خطاب به تظاهرکنندگانی که در برابر ساختمان سفارت اسرائیل تجمع کرده بودند ، گفت : کودکان به قتل می رسند ،‌ دیگر زمانی برای صبر کردن باقی نمانده است. 

شمار زیادی از مردم و مسئولان دانمارکی هم در محکومیت تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان غزه تجمع اعتراضی برپا کردند .

همزمان با ادامه حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه هزاران تن از مردم دانمارک با برپایی تجمعی در شهر کپنهاگ تجاوزات ارتش صهیونیستی در غزه را محکوم کردند . در این تجمع اعتراضی که در میدان شهرداری کپنهاگ برپا شد رئیس پارلمان و تنی چند از اعضای ان و شخصیت های دانمارکی و روزنامه نگاران این کشور و گروهی زیادی از فلسطینیان مقیم این کشور شرکت کردند .

شرکت کنندگان در این تجمع بر ضرورت توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیسستی به نوار غزه ، ساخت شهرک های صهیونیستی نشین و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردند . 

صدها تن از فعالان و حامیان مردم فلسطین در شیکاگو هم با برگزاری تجمع اعتراض امیز حمایت خود را از مردم مظلوم نوار غزه و محکومیت تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان این منطقه اعلام کردند.

دهها تن از اعضای جنبش "صداهای یهودیان برای صلح" که از گروه های ائتلاف جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در آمریکا است پنجشنبه با برپایی تجمعی مقابل ساختمان شرکت هواپیما سازی بوئینگ در شهر شیکاگو به عنوان شرکت سازنده بالگردهای جنگی آپاچی و هواپیماهای اف -16 مورد استفاده در جنگ غزه ،حمایت خود را از مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه در برابر تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند .

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار نافرمانی مدنی ضد شرکت های آمریکایی که با رژیم صهیونیستی معامله می کنند و ضد مسئولان و اعضای کنگره آمریکا که حامی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی اند، شدند.

هزاران تن از فعالان و حامیان مردم فلسطین در اوکراین هم در محکومیت حملات ارتش صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه تجمع اعتراضی برپا کردند .

هزاران تن از اوکراینی ها  با برپایی تجمع اعتراضی در پایتخت این کشور همبستگی خود را با مردم فلسطین در غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کردند . 

در این تجمع تجاوزات ارتش صهیونیستی به غزه محکوم و نامه ای تهیه شد که در آن از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته شده است رژیم صهیونیستی را به اجرای معاهدات و قطعنامه های بین المللی ،پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطین ، به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان در تعیین سرنوشت خود و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان و تشکیل کشور مستقل فلسطین وادار کند.

تظاهرکنندگان اوکراینی همچنین محاکمه مسئولان رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکار جنگی خواستار شدند.

ده‌ها نفر از مردم مصر هم مقابل منزل سفیر رژیم صهیونیستی در منطقه المعادی در قاهره تجمع و تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به حملات این رژیم به مردم غزه نشان بدهند.

تجمع‌کنندگان که به حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه اعتراض داشتند، به سوی منزل سفیر، ترقه و بمب‌دستی پرتاب کردند.

تظاهرات کنندگان با بیان اینکه مخالف حمله به غزه هستند، پرچم اسرائیل را آتش زدند و شعارهایی ضد اسرائیلی سر دادند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار