خیلدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

20 هزار صید غیر مجاز/ کل و بز، اولویت شکارچیان غیر مجاز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از تشکل 3 هزار و 248 پرونده و دستگیری 3 هزار 762 متخلف خبر داد.

سرهنگ خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح اقدامات یگان حفاظت کشور طی 3 ماهه اول سال جاری گفت: طی این مدت ماموران یگان حفاظت طی عملیات شبانه  روزی توانستند 3 هزار و 762 متخلف را شناسایی و دستگیر کرده که در همین راستا 3 هزار و 248 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 23 پرونده تبرئه و 466 پرونده مختومه شدند اما 2 هزار و 753 پرونده همچنان در جریان هستند تا به نتیجه برسند.

وی با اشاره به صید غیرمجاز بیش از 20 هزار ماهی اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای سال شکارچیان و صیادان غیر مجاز اقدام به شکار غیر مجاز 2 هزار و 619 پرنده از جمله کبک، تیهو، کبوتر، بلدرچین و مرغابی و شکار غیر مجاز 251 پستاندار از جمله کل و بز، قوچ و میش و گراز اقدام کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت کشور با اشاره به زنده گیری حیات وحشی گفت: برخی اوقات متخلفان اقدام به زنده‌گیری و فروشی حیات وحشی می‌کنند که گاهی اوقات منجر به تلف شدن حیوان می‌شود که در این مدت 1 هزار و 487 پرنده و 134 مورد خزندگان و 293 مورد پستاندار توسط متخلفان زنده گیری شدند که با هوشیاری ماموران کشف و رهاسازی شدند.

سرهنگ خیلدار با اشاره به 681 مورد شروع به شکار افزود: با توجه به قانون نگه داری و خرید و فروش حیات وحش جرم محسوب می‌شود که طی 3 ماه گذشته 1 هزار و 214 مورد خرید و فروش گزارش شده که با دستگیری عوامل آن پرونده متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با اشاره به کشف سلاح و ادوات شکار از متخلفان گفت: 105 قبضه سلاح غیر مجاز، 500 قبضه سلاح مجاز، 8 قبضه سلاح جنگی و 4 هزار و 843 مورد ادوات شکار از شکارچیان کشف و ضبط شد.

سرهنگ خیلدار در پایان خاطرنشان کرد: گذشته از مقوله شکار 841 مورد آلودگی محیط زیست، 382 مورد تخریب محیط زیست، 688 مورد تعلیف غیر مجاز دام و 93 مورد آتش‌سوزی مواردی بوده‌است که باعث ضرر و زیان و آسیب رساندن به محیط زیست شده است. ضمن اینکه در این مدت 93.038.149.640 ریال به محیط‌زیست ضرر و زیان وارد شده که 92.181.394.583  ریال آن وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دستگیر ، شکارچی ، صید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاجلینی کرد
۱۲:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۳
باسلام:مدت طولانی است که میشنویم درفلان منطقه شکارچیان غیرمجازچندراس پستاندارراشکار کردن.یادرفلان منطقه شکارچیان بامحیط بانان درگیر شدن آنهم مسلح .چرا؟تاکی؟برای چی؟
حال بایدکاری کردکه هموطنان برای هیچ همدیگررانکشند.
به نظریک شکارچی که به محیط وحیاط وحش علاقمنداست میگویم باید تغییراتی درسیستم محیط زیست دادزیراجواب نداده است.
1-دادن مجوز شکاربرای پرنده وچهارپاه
2-ایجادکانون شکارکه شامل شکارچیان ومحیط بانان باسابقه است
3-واگذاری بعضی مناطق حفاظت شده به بخش خصوصی
4-جمع کردن تفنگ های شکاری بابرنامه ریزی دقییق وکاریردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۳
شکار در مملکتی که هیچگونه مشکل مرغ و گوشتی ندارد باید ممنوع شود. شکار در حال حاضر یک خیانت به محیط زیست است. چطور به دل یک شکارچی مي آید که یک گوزن یا آهو یا بز کوهی و .. را شکار کند. باید تمام سلاحها از شکارچیان گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
احیاگر نسل
۰۹:۴۰ ۳۰ تير ۱۳۹۳
تا موقعی که مجازاتها باز دارنده نباشد همین آش و کاسه است پس باید مجازاتها از نقد به بدنی تغییر کنند مثلا قطع دست یا پا وحتی اعدام و یا زندانی طولانی مدت و یا بیگاری
آخرین اخبار