"فواد سنيوره" بحران فلسطين را ننگ جامعه بشری دانست

"فواد سنیوره"، نخست وزیر پیشین لبنان، روز چهارشنبه اعلام کرد آرمان فلسطین و مشکلاتی که طی این سالها بر مردم فلسطین روا داشته شده، ننگی است که بر پیشانی بشریت باقی مانده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری لبنان؛  "سنیوره "که هم اکنون رئیس گروه پارلمانی«المستقبل» را در کشورش برعهده دارد از جامعه بین المللی خواست تصمیمات و قطعنامه هایی که خود درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین گرفته و تصویب کرده است رعایت و اجرا کند.
وی اطمینان داد فلسطین تنها نخواهد ماند.
نخست وزیر پیشین لبنان گفت ما به جهان می گوییم که در کنار مردم فلسطین هستیم و فلسطین و مردم فلسطین هرگز تنها باقی نخواهند ماند.
این سیاستمدار سنی مذهب لبنانی که در جمع بست نشستگان لبنانی به نشانه همسبتگی و همدردی بامردم غزه در مقابل مقر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در بیروت سخن می گفت از مردم فلسطین و گروههای سیاسی فلسطینی خواست با هم متحد باشند و با وحدت و همبستگی مقاومت خود را در مقابل دشمن و تجاوزات آن ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد مقاومت برادران فلسطینی ما در نوار غزه مانع از تحقق اهداف دشمن شده است. دشمن اسرائیلی می خواهد با این گونه حملات و تجاوزات اتحاد میان فلسطینی ها را از بین ببرد . اما فلسطینی ها باید باهم همکاری و همبستگی داشته باشند.
نخست وزیر سابق لبنان با اشاره به جنگ پیشین لبنان با اسرائیل گفت اسرائیل در گذشته تجاوزی شبیه تجاوز کنونی به غزه به لبنان انجام داد اما ما با کنار گذاشتن اختلافات و تقویت همبستگی خود توانستیم تجاوز دشمن را با شکست مواجه کند.
رئیس گروه پارلمانی المستقبل خاطر نشان کرد وقت آن رسیده است که ملت فلسطین حقوق پایمال شده خود را بازیابد و کشور مستقل به خود را در سرزمین های فلسطینی تشکیل دهد.
وی خطاب به کشورهای غربی نیز گفت آنها از حق اسرائیل در دفاع از خود سخن می گویند و از آن حمایت
می کنند اما هیچ گاه از خود نمی پرسند که پس حق فلسطین و مردم فلسطین چه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار