تیم ملی ب آماده ویلیام جونز؛

کسایی پور: تیم ب باید هر سال 20 تا 40 بازی انجام دهد

سرمربی تیم ملی بسکتبال ب اعتقاد دارد باید شرایطی فراهم شود که این تیم هر سال بین 20 تا 40 بازی بین المللی انجام دهد.

 محمد کسایی پور که با غیبت ایزدپناه سرمربی تیم ملی ب در حال حاضر مسئولیت کامل تیم را در اختیار دارد، در مورد مسابقات ویلیام جونز به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ما کمتر از دو هفته تا ویلیام جونز وقت داریم. امسال هم مانند همیشه یک تیم از آمریکا به علاوه تیم های آسیای شرقی و غرب آسیا در مجموع 10 شرکت کننده مسابقات را تشکیل می دهند.

تیم الف درخواست ما را رد کرد

سرمربی تیم ملی ب در مورد بازی های تدارکاتی تیم توضیح داد: تیم الف درخواست انجام بازی دوستانه با ما را رد کرد. فعلا با تیم جوانان بازی می گذاریم که آن تیم هم برای مسابقات جوانان آسیا آماده می شود و برای هر دو تیم مفید است. البته در 10 روز آینده با توجه به میزبانی مسابقات نوجوانان کمی از نظر سالن برای تمرین دچار مشکل می شویم و باید محلی برای تمرین تیم پیدا کنیم چون زمان برگزاری این مسابقات درست پیش از اعزام تیم ما به تایوان است.  
کسایی پوردر مورد مسابقات ویلیام جونز تاکید می کند: این تورنمنت همیشه سخت بوده است و در سال های قبل هم یک بار تیم ملی و بار دیگر مهرام با ترکیبی از بازیکنان تیم ملی در این مسابقات شرکت کرده و قهرمان شدند. حتی تیم ملی در ویلیام جونز موفق به شکست صربستانی شد که حالا در جام جهانی با ما هم گروه است و گفته می شود که ایران توانایی بردن این تیم را ندارد.

تیم ب، تیم بزرگسالان بدون تجربه ملی است
 
وی با تاکید بر نتیجه گرا نبودن ادامه داد: ترکیبی که ما در تیم ب داریم ترکیبی نو است. حتی تعریف من از تیم ملی ب، تیم بزرگسالی است که تجربه بازی بین المللی ندارد. طبیعی است که در تورنمنتی مقل ویلیام جونز باید قدم به قدم شرایط انسجام تیمی خود را به دست بیاوریم چون برخی ناهماهنگی ها میان بازیکنان وجود دارد. البته تلاش کادر فنی بر این است که با کمترین نوسان و بیشترین هماهنگی به مسابقات برویم اما با توجه به تجربه کم بازیکنان کارمان واقعا مشکل است.
 
کسایی پور به تیم ملی الف اشاره کرد: ترکیب تیم ملی برای کاپ آسیا هم در چند روز اول با ناهماهنگی مواجه بود که این به خاطر تغییرات گسترده طبیعی بود اما قدم به قدم همه چیز در دفاع و حمله بهتر شد و تیم هم به قهرمانی رسید. حالا نگاه به تیم ب در جام معتبری مثل ویلیام جونز هم باید نگاهی با ویژگی های تیم ب باشد. ما تیم الف یا جوانان نیستیم. البته باید تاکید کرد که هر تیمی با اعزام به مسابقات برای گرفتن نتیجه می رود و ما هم برای مقام اولی می جنگیم.

تیم ب باید 20 بازی تدارکاتی داشته باشد

آیا کار تیم ب بعد از ویلیام جونز به پایان می رسد؟ کسایی پور پاسخ می دهد: بحثی در مورد تورنمنتی بین المللی به میزبانی دوبی با چند کشور غرب آسیا و عربستان وجود دارد اما هنوز چیزی قطعی نیست. به هر حال این تیم باید در طول سال بین 20 تا 40 بازی بین المللی داشته باشد تا بازیکنان به تدریج جا در پای بزرگسالان بگذارند.

مربی تیم ملی ب تاکید کرد: در حال حاضر تعدادی از بازیکنان ما هم به تیم الف رفته اند و دیگر این نفرات را در اختیار ما نمی گذارند. بازیکنانی مثل سجاد مشایخی که تا آخرین لحظه هم با ما بود و آرمان زنگنه که هر دو در کاپ آسیا هم شرکت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرمربی ، تیم ملی ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار