کارشناس بانکی آلمان:

بازار سرمايه نگران از تحريم روسيه / اقتصاد آلمان تحت تاثير این تحریم‌ها قرار دارد

يک کارشناس بانکی آلمان در واکنش به کاهش بهای جهانی نفت و نيز نگرانی زيادی که اقتصاد آلمان در اين خصوص دارد، گفت: نگرانی بازار سرمايه از تحريم روسيه و واکنش متقابل آن مشهود است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آ.اِر.دِ، "فولکر هِلمِير"، يک کارشناس بانکي آلمان در واکنش به کاهش بهاي جهاني نفت و نيز نگراني زيادي که اقتصاد آلمان در اين خصوص دارد، گفت: نگراني بازار سرمايه از تحريم روسيه و واکنش متقابل آن مشهود است.

 هِلمِير،  با اشاره به اينکه نگراني هاي بازار سرمايه، اقتصاد آلمان را تحت تاثير قرار مي دهد، گفت: البته من تمايلي به تغيير اين پيش بيني‌ها ندارم اما با اينحال امسال را سال خوبي مي دانم و معتقدم اقتصاد آلمان امسال را با سفارش‌هاي خوبي سر مي کند. به همين دليل من ريسک مالي براي امسال را محدود مي‌دانم.

وی در واکنش به اعمال تحريم‌ها عليه روسيه و نيز اقدامات متقابلي که روسيه در واکنش به اين تحريم‌ها انجام خواهد داد نيز گفت: در حال حاضر ما در فضايي قرار داريم که بر اثر شدت وخامت بحران اوکراين و نيز تاثيري که اين بحران بر مصرف کنندگان انرژي مي گذارد، اقتصاد جهاني با افت روبرو است.

 البته در اين ميان روسيه هنوز نگفته است در واکنش متقابل خود از تحويل گاز خودداري خواهد کرد بلکه مسکو تابحال تنها از افزايش بهاي گاز صحبت کرده است. اما در مجموع بايد گفت که ترس و نگراني از آينده بازار، مشهود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار